de koppeling zit muurvast, pedaal op de bodem, nu heb ik ooit eens ergens een trucje gelezen over hoe je hem evt los kan krijgen,maar ik weet niet meer hoe dat in zijn werk ging, iemand een idee?
mvg toni
Yep exact.Tony laat me raden, bij een 90 met zo'n zure dubbelplaats koppeling? Mn gtv6 had t altijd na langer dan een paar maanden in activiteit..Als het pedaal tot op de bodem ingetrapt kan worden zonder dat d ekoppeling loskomt zit in 99% van de gevallen de koppelingsplaat 'vastgeroest' aan de drukgroep en/of vliegwiel. Enkel de drukgroep ingedrukt houden gaat dit niet verhelpen...De plaat moet 'los' komen en dat kan met bruut geweld of door de drukgroep helemaal los te halen van het vliegwiel en de plaat er met de hand vanaf te halen.
Door het laten draaien v/d motor wordt ook de bak warm, daarom komt ie na een nacht ingedrukt laten staan wel los maar het is mij nog steeds niet duidelijk of de koppeling ingedrukt blijft als je 'm indrukt, of je een versnelling in kan schakelen, en of ie vast staat in een versnelling. Koppeling van onze MGB zit na de winter altijd vast en komt los op de al eerder door mij omschreven methode, maar dat is geen transaxle natuurlijk.Als het pedaal tot op de bodem ingetrapt kan worden zonder dat d ekoppeling loskomt zit in 99% van de gevallen de koppelingsplaat 'vastgeroest' aan de drukgroep en/of vliegwiel. Enkel de drukgroep ingedrukt houden gaat dit niet verhelpen...De plaat moet 'los' komen en dat kan met bruut geweld of door de drukgroep helemaal los te halen van het vliegwiel en de plaat er met de hand vanaf te halen.