di jul 05, 2011 17:33
Wat Rens laat zien is het verschil in hoe de pook bevestigd is op het staartstuk. De bovenste foto ken ik zowel van type 2 als type 3, de onderste ben ik alleen bij type 1 tegengekomen.
Er zit ook verschil in de aansluiting van de schakelstang op de bak. Bij een type 1 & 2 zit het beruchte clipje aan de bovenzijde van de bus, bij een type 3 aan de onderzijde. De bolle kop op het uiteinde van de schakelstang die je op de foto ziet herken ik niet als van een type 3 maar het is ook al een tijdje geleden dat ik de bakken in het echt gezien heb. Als deze bak van een 145/146 komt kun je hem herkennen aan het carter met koelribben.
de bak met de "bolle kop" schijnt van een 33 1.7ie 16v (er hing een kaartje aan met 33 1.7ie 16v) te komen hij heeft geen carter met koelribben en ziet er verder exact hetzelfde uit als als de 1.3 junior bak op de aansluiting van de schakelstang na dus. De schakelstang is van een type 2 met het clipje aan de bovenzijde.
Anders doe ik maar die 1.3 junior bak eronder, weet iemand de bakverhoudingen van zo een bak? ik heb eerder al eens een 33 1.7 8v gehad met een 1.3s bak maar dat vond ik dus teveel toeren maken, oke hij trok wel lekker op maar ik wil nu gewoon wat meer comfort ben inmiddels ook al weer 15jaar ouder dan toen
vroeger: Giulietta1.8, alfetta gtv2.0,2xgtv/6, 33 1.7qv '88, alfetta 1.8,alfa75 3.0, 33 1.7 qv, 146 1.6ie, 145 1.4ie
nu: alfa 75 1.6ie(2.0 ts)'90, alfa 33 1.7 8v '89, 147 1.6, 145 1.7 16v