PLEASE! geen Castrol in een GTA! KILLING!
Dan ben ik benieuwd wat een Castrol 10W60 voor dodelijke schade aanricht die een andere 10W60 niet aanricht in het GTA-blok, en vooral: waarom!?
om hier het antwoord op te snappen moet je inderdaad verstand hebben van smeermiddelen.
Ik leg uit:
De juiste olieën die worden voorgeschreven voor een GTA moeten voorzien zijn van een zogenaamde ACEA A3 toevoeging.
Dit heeft te maken met de wrijving en duur van de viscositeit die de olie doormaakt tijdens het gebruik en matname het wisselende toerental dat bij een GTA voorkomt.
We weten immers allemaal dat een GTA snel op toeren komt.
Stop je hier nu andere toevoegingen bij als oliefabrikant, dan kunnen deze, bij extreme wrijving of hoge (lees snel wisselende) tempraturen een reactie krijgen op elkaar en zoals dat in de volksmond heet gaan `Schuimen`
Dit schuimen zorgt voor onderdruk wat funest kan zijn voor pakkingen en keeringen.
Ook kan verlies van oliedruk optreden.
Een compleet andere blok-opbouw dan een gemiddelde duitser is hier mede de oorzaak van.
Statement: Ooit een Ferrari op Castol zien rijden? SHELL = hoofdleverancier Ferrarr F1... Een Shell en Agip delen de specificaties.
Castrol heeft de vervelende eigenschap 1 soort 10W60 op de markt te hebben en hier stoppen ze meerdere toevoegingen in...
Leuk voor een BMW, maar niet voor een Italiaan.
Mijn advies als supplier voor WTCC is, AGIP. Of Shell Helix Utra Racing 10W60... Als je die kunt vinden. Het is er zeker.
Uw vraag beantwoord?