IK zou even willen aansluiten bij Pepijn .
Mijn job is fuel technieker op de luchthaven van zaventem (Brussel) voor 6 petrolium bedrijven .
Het testen van de kerosine op kwaliteit , densiteit ,enz .
Ik kom regelmatig mensen tegen in het labo , ook mensen die benzine maken en testen voor race doeleinden .
Bij het vroegere FINA nu Total geworden maakte ze een tijdje geleden racing fuel ( ilegaal ) want ze zijn er mee gepakt bij stefan Everts (Yamaha motocross),Calos Saints ( toyota rally ) en David Salens ( formule Renault )
Ik ga niet de exacte formule geven ( die heb ik wel )maar daar werd aan de 95 loodvrije benz. waar ze verplicht moesten meerijden Xilene en toluene aan toegevoegd .
Mij hebben ze in het labo verteld dat deze produkten de molecullen tegen mekaar deed plakken
Dwz dat je veel meer benzine kan inspuiten in het zelfde volume zonder detonatie problemen .
Wat dus zeer intressant is voor racer's maar niet voor zuiniger gaan te rijden .
Niet alleen is de benzine zo bij dubbel zo duur aan produkten het blijft goed afgesloten maar 3 a5 dagen goed .
Experm. met benzine of diesel kan gevaarlijk zijn niet direkt voor de bestuurder maar wel voor je motor