Pagina 1 van 1

Opknappen boxer 1.7IE aankoop lager schalen

Geplaatst: wo jun 15, 2011 10:35
door Alfa33_1.7
Beste mede Alfisten,

Voor het opknappen van mijn boxer motor moet ik minimaal de krukas en drijfstang lagers vervangen.

Nu schijn je hierin twee typen te hebben blauwe en rode, vernomen van Tuynder. Hoe kom ik erachter wat voor lager er gemonteerd waren bij mijn motor?

Ook kom ik er achter dat de krukas lagers die nog geleverd kunnen worden van het type blauw zijn en dat de drijfstang lagers helemaal niet meer te leveren zijn.

Heeft iemand hier enig idee bij, en weet iemand hoe ik nog wel aan drijfstang lagers kan komen?

gegroet, Rogier

RE: Opknappen boxer 1.7IE aankoop lager schalen

Geplaatst: wo jun 15, 2011 11:38
door Gerrets
Motor nummer doorgeven??Is mij overigens niet bekend dat er twee types zijn.............

RE: Opknappen boxer 1.7IE aankoop lager schalen

Geplaatst: wo jun 15, 2011 11:43
door WhizzMan
De kleur van de montage staat met een stipje op je krukas. Dat is dus afhankelijk van je nieuwe krukas. Dit kan per lager verschillen!

Ik kon laatst wel "universele" lagers bestellen. Niet meer op kleur, maar het paste wel.

Bij twijfel kan je anders met je blok en krukas naar een revisiebedrijf toe gaan. Zij kunnen meten en de juiste maat lager bepalen. Soms is het wat zoeken voor ze, maar de betere kunnen allerlei maten lager krijgen. Geef ze wel een set "universele lagers" er bij zodat ze een basis hebben waar ze mee kunnen meten.

Een 1.7 onderblok is op zich voor weinig te kopen, daar zitten vaak al passende lagers in. Als die er goed uitzien hoef je ze niet perse te vervangen. Je kan er dus voor kiezen om op die manier je probleem op te lossen.

RE: Opknappen boxer 1.7IE aankoop lager schalen

Geplaatst: wo jun 15, 2011 13:38
door Alfa33_1.7
Momenteel rijd de auto ook, met een ander motortje, het is meer voor de fun en het feit dat dit motortje het zo goed deed.
Dat kan ik van het huidige motortje minder goed zeggen, zit toch één of ander probleempje in (zelf verdenk ik een brandstof injector).

Huidige motortje rijd 1 op 11,5 ofzowe terwijl mijn oude motortje 1:13 reed, en ik rij niet zuinig. Ook weleens zuinig gereden met het oude motortje en toen was het ruim 1:15, maargoed nu wijk ik zelf af van mijn onderwerp. excuus.

Re: RE: Opknappen boxer 1.7IE aankoop lager schalen

Geplaatst: wo jun 15, 2011 16:09
door WhizzMan
Momenteel rijd de auto ook, met een ander motortje, het is meer voor de fun en het feit dat dit motortje het zo goed deed.
Dat kan ik van het huidige motortje minder goed zeggen, zit toch één of ander probleempje in (zelf verdenk ik een brandstof injector).

Huidige motortje rijd 1 op 11,5 ofzowe terwijl mijn oude motortje 1:13 reed, en ik rij niet zuinig. Ook weleens zuinig gereden met het oude motortje en toen was het ruim 1:15, maargoed nu wijk ik zelf af van mijn onderwerp. excuus.
Als het exact dezelfde motor is qua uitvoering, kan je de injectors natuurlijk over zetten, al dan niet nadat je ze ultrasoon hebt laten reinigen.

RE: Opknappen boxer 1.7IE aankoop lager schalen

Geplaatst: wo jun 15, 2011 17:45
door reijnaje
Drijfstanglagers kon ik 2 weken nog bestellen bij APS in Breda, origineel en 2 verschillende overmaten 0.25 en 0.5 als ik het goed heb.

25 euro voor de set van 4

RE: Opknappen boxer 1.7IE aankoop lager schalen

Geplaatst: di jun 28, 2011 19:22
door Alfa33_1.7
Het plaatsen van de injectoren van mijn op te knappen motor heeft aanzienlijk geholpen in het beter lopen, geen ploffen meer uit de uitlaat. het heeft mijn portemonnee, maar waarschijnlijk ook mijn katalysator geen goed gedaan, maarja.

Lagers ben ik nog mee bezig. Opgeknapt worden zal ze.

Overigens zijn de krukas maten bijzonder te noemen. Drijfstang is 50 mm en krukas is 60 mm, moet toch simpel zijn deze te kunnen vinden bij opgave van deze afmetingen en de ander details.

Re: Opknappen boxer 1.7IE aankoop lager schalen

Geplaatst: di jun 28, 2011 22:44
door Tecky
Beste mede Alfisten,

Voor het opknappen van mijn boxer motor moet ik minimaal de krukas en drijfstang lagers vervangen.

Nu schijn je hierin twee typen te hebben blauwe en rode, vernomen van Tuynder. Hoe kom ik erachter wat voor lager er gemonteerd waren bij mijn motor?

gegroet, Rogier
Is dat voor cross-drilled en gewoon of zijn het andere verschillen?
Jan