AR147TS
Member
Member

ics AR 166

ma mei 30, 2011 19:41

Help !!!!!

Afgelopen vrijdag onze "nieuwe" 166 opgehaald, en zo blij als blik.

Tot vanmorgen..... bij het zoeken naar een andere muziekzender is er iets gebeurd waardoor het geluid compleet uitviel en de cd wisselaar niets meer doet.

Zekeringen zijn volgens mij in orde, maar heb dus geen geluid van de radio/cd en navigatie.
Verder werkt t wel allemaal, t display doet t ook, navigatie werkt ook prima, alleen zonder geluid dus.

Is er iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt, of heb ik weer de mazzel dat ik de enige ben??

Alle hulp is welkom

Alvast bedankt

Ciao Marcel
Nu
166 2.0 TS 16v Distinctive

Gehad
147 1.6 TS 16v Exclusiva
146 TI
155 1.8 TS

“Quando vedo un Alfa Romeo passare mi tolgo il cappello.”
(Henry Ford)

166-cruiser

RE: ics AR 166

di jul 19, 2011 18:57

Hi MArcel

Heb sinds enige tijd ook last van het uitvallen van het geluid. Al eerder probleem gehad dat de ICS vastzat. Verhoplen door de accu tijd los te koppelen.
Resultaat was dat ik weer ICs kon bedienen. Nu dus probleem dat af en toe geluid wegvalt. Komt soms weer terug maar soms ook niet en dan helpt alleen aan en uitzetten van motor.

Wat mij opvalt is dat als geluid wegvalt het scherm van de "audio options" veranderd. In paats van dat er oa de optie voor de DSP instellingen staat er nu een optie voor "SDV".
heb daar foto's van maar moet nog even kijken hoe ik die hierbij krijg. Software versie van de ICS is versie 5.57 wat volgens mij de laatste versie is.
Eimand die dit bekend voor komt. Daarnaast lijkt het bij mij dat als het rond de 20 graden buiten is vaker het geluid wegvalt. Afgelopen dagen bij het koelere weer geen probelemen gehad. vandag op weg naar huis geen kik van de radio.

Is er iemand die dit rare fenomeen ook heeft meegemaakt? Ik heb vele Alfa forums bezocht en uitgeplozen op dit elektronisch mysterie maar nergens echt een oplossing gevonden.

ps: ander raar eletronisch probleem wat ik heb is dat als in auto in z'n achteruit zet er een lange piep hoorboor is. (singaal van de parkeer sensor) houd vanzelf na 10 tot 15 seconden op .
Er rare is. komt lange tijd voor maar dan ook weer gedurende een periode niet. M'n garage (alfa expert) heeft ook geen oplossing.

dit zou link naar de foto's zijn: [img] https://picasaweb.google.com/birdieman2 ... directlink [/img]

Hans

AR147TS
Member
Member

RE: ics AR 166

di jul 19, 2011 19:35

Hallo Hans

Bij mij viel het achteraf gelukkig mee, Het bleek een zekering te zijn die achter het ICS zit.
Maar aangezien je die er niet makkelijk uit krijgt heb ik dat laten doen en was/is het probleem opgelost.

Het enige wat het nog steeds niet doet is de buitentemperatuurmeter, die geeft steevast 6 a 7 graden te weinig aan

Het piepen in de achteruit heb ik niet ervaren, maar ik heb ook geen parkeersensoren., misschien dat daar bij jou een "kink in de kabel" zit.

Wel heb ik sinds kort weer wat nieuws, als ik start valt mijn volledige climat control uit, helemaal niets meer, en dan wanneer ik opnieuw start is het weer verholpen

Strange things those 166's

Ik hoop dat ook jou problemen snel verholpen zullen zijn

Gr

Marcel
Nu
166 2.0 TS 16v Distinctive

Gehad
147 1.6 TS 16v Exclusiva
146 TI
155 1.8 TS

“Quando vedo un Alfa Romeo passare mi tolgo il cappello.”
(Henry Ford)