Pagina 1 van 1

hitte probleem / slechtlopen 2000 GTV bertone

Geplaatst: ma apr 25, 2011 18:31
door stook
na vorige week een lange rit gemaakt te hebben+/-300 km
(kreeg al hele heten voeten) waren mijn schoenen gesmolten en onder kant van mijn vloerbedekking ook verbrand
nu blijkt er geen hitte schild boven de uitlaat demper te zitten en ook geen onderlaag onder het tapijt
nu mijn vraag ben ik er van af met een hitte schilt
of moet ik de uitlaat intapen met hittebestendige tape / hitte weerende onder laag onder tapijt en wat voor onderlaag adviseren jullie
of anderen tips zijn welkom
ben ook nog op zoek naar het voorste hitte schild als je er een over hebt hoor ik het graag

m.v.g lars

RE: hitte probleem 2000 GTV bertone

Geplaatst: di apr 26, 2011 12:42
door cor
Hoi Lars,

Zou er direct een hitteschild onder schroeven...Heb hetzelfde gehad, vloerverwarming (in de zomer), is niet prettig.. :?
Bij (Henk) Prins Bredevoort: artikelnummer 1.3147.0. Levert ook ondertapijt. Zou hem eens vragen.

Succes!

RE: hitte probleem 2000 GTV bertone

Geplaatst: za mei 14, 2011 22:08
door stook
hallo
van daag hitte schild gemonteerd en brulpijp

de rit van 23 april
maar op de terugweg van deze lange rit begon het motoortje slechter te lopen op de rijksweg als ik op snelheid reed en liet het gas los dan kwam er een goede klap uit de uitlaat toen ik thuis was liep hij niet stationair zonder hand gas
twee dagen later nog mee weggeweest maar klonk als een getunde subaru impreza!!! zware roffel maar het felle accelereren is ook weg
lijkt wel of de eerste cilinder niet goed mee doet isolator bougie waren aangeslagen

wat kan het zijn ](*,) [-o<

RE: hitte probleem / slechtlopen 2000 GTV bertone

Geplaatst: za mei 14, 2011 23:00
door @lfa@lgra
Ontstekingstijdstip te laat????????

RE: hitte probleem / slechtlopen 2000 GTV bertone

Geplaatst: zo mei 15, 2011 08:49
door B-lee
ik zou alle afstellingen is na kijken en de kompressie is op meten kan ook een klep zijn of gewoon carburators slecht afgesteld en een bougie verzadigd v/d aanslag .
Met een setje nieuwe bougie's is een alfa motor altijd blij :wink:

RE: hitte probleem / slechtlopen 2000 GTV bertone

Geplaatst: zo mei 15, 2011 10:53
door WhizzMan
Ik zou ook even compressie controleren en checken of de remdrukbekrachtiging niet is gaan lekken (arm mengsel 1e cylinder tot gevolg). Voor hetzelfde heb je nu een klep verbrand.

RE: hitte probleem / slechtlopen 2000 GTV bertone

Geplaatst: ma mei 16, 2011 21:46
door stook
net compressie gemeten meter
ik denk dat de compressie meter niet 100% is maar alle 4 de cilinders waren gelijk kwa druk

vraagje
ik sprak een oudgarage houder van alfa uit de buurt die zij dat er verkeerde bougies in zitten? (ngk BP 6E S)
vraagje 2
op de ontsteking zit een streepje aan de kant van het blok bij mij zit daar de bougiekabel van de tweede cilinder klop dat??

RE: hitte probleem / slechtlopen 2000 GTV bertone

Geplaatst: di mei 17, 2011 08:34
door juultje
Check even de contactpunten en condensator kan ook deze problemen geven.

Re: RE: hitte probleem / slechtlopen 2000 GTV bertone

Geplaatst: di mei 17, 2011 09:21
door cor
net compressie gemeten meter
ik denk dat de compressie meter niet 100% is maar alle 4 de cilinders waren gelijk kwa druk

vraagje
ik sprak een oudgarage houder van alfa uit de buurt die zij dat er verkeerde bougies in zitten? (ngk BP 6E S)
vraagje 2
op de ontsteking zit een streepje aan de kant van het blok bij mij zit daar de bougiekabel van de tweede cilinder klop dat??
NGK's zijn prima, zou dan kiezen voor de NGK B6ES of NGK B7ES, (kortere isolatorneus)
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... highlight=

RE: hitte probleem / slechtlopen 2000 GTV bertone

Geplaatst: di mei 17, 2011 09:25
door WhizzMan
BP6ES zou prima moeten zijn. Als je echt gaat blazen zou je naar 7 kunnen gaan. BPR is beter voor ontstoring en evt. electronische ontsteking. De tip van Juultje is ook iets wat je zeker na moet kijken.

Zijn de rubbers tussen je carbs en het inlaatspruitstuk niet gescheurd? Dat is ook nog een kwaaltje voor de nord motoren. Je kan dat controleren door bij draaiende motor wat remmenreiniger op die rubbers te spuiten. Als je toerental verandert, wordt de remmenreiniger aangezogen en heb je dus een lek. Pas wel op, remmnreiniger is brandbaar dus niet de hele bus leegspuiten. Het verdampt lekker snel, dus het is zo weer weg. Zorg dus wel voor goede ventilatie. In de buitenlucht kan je dit prima testen.

RE: hitte probleem / slechtlopen 2000 GTV bertone

Geplaatst: di mei 17, 2011 22:17
door don515jz
Als je toch bezig bent, kijk ook eens of je sproeiers net verstopt zijn want als ik je verhaal zo lees lijkt het een auto te zijn die (lang) stil gestaan heeft.
Je gaat een langere rit rijden, het vuil komt los en gaat in de kleinste gaatjes zitten.

vraagje 2
op de ontsteking zit een streepje aan de kant van het blok bij mij zit daar de bougiekabel van de tweede cilinder klop dat??
Wanneer No.1 op het bdp (einde compressieslag) staat dan hoort de rotor naar dat streepje te wijzen, maar als iemand ooit eens aan die motor gesleuteld heeft dan weet je niet hoe de oliepomp gemonteerd is.
En als die niet goed zit dan is het eenvoudiger om de bougiekabels te verzetten dan de oliepomp correct te plaatsen.
De motor loopt dus daar is het probleem niet.

RE: hitte probleem / slechtlopen 2000 GTV bertone

Geplaatst: wo mei 25, 2011 22:42
door stook
hallo
ik heb de bougiekabels en verdeler kap vervangen en loopt nu een stuk beter
loopt nog te laag stationair

RE: hitte probleem / slechtlopen 2000 GTV bertone

Geplaatst: wo mei 25, 2011 22:55
door WhizzMan
Heb je de kontakthoek en het onstekingstijdstip ook bekeken?

RE: hitte probleem / slechtlopen 2000 GTV bertone

Geplaatst: ma jun 13, 2011 16:39
door stook
de kontakthoek nagekeken met HAWK meter
de kontakthoeh is 68 grade

RE: hitte probleem / slechtlopen 2000 GTV bertone

Geplaatst: ma jun 13, 2011 17:48
door @lfa@lgra
En het ontstekingstijdstip ????????????????????????????