zou het nog kunnen zijn dat de multiriem slipt dan wel te los staat? Wellciht nog even de moeite waard die te vervangen of te spannen alvorens de hele distributie te laten doen?
Nee, dan was je stuurbekrachtiging er ook mee opgehouden en je dynamolampje aangegaan. De multiriem heeft een automatische spanner, daar is zelf ook niets aan af te stellen.
Of misschien het systeem flushen zodat eventuele obstructies los komen....Ik heb me laten vertellen dat een kapotte waterpomp vaak te horen is aan een hoog fluitend geluid bij een toename van het toerental. Dat hoor ik in ieder geval niet...ik vind het zonde om de distributie te laten doen terwijl dit qua km stand en interval nog niet nodig is. Maar als het echt de pomp is zit er niets anders op...weet iemand een manier om eenduidig vast te stellen dat het inderdaad de pomp is? Behalve alle andere onderdelen die van invloed zouden kunnen zijn vervangen want dat heb ik inmiddels al zo ongeveer gedaan
...
Fluitende pompen zou je krijgen als de lager van het asje versleten is, dan lekt ie ook wel vloeistof. Dat is niet het probleem waar ze normaal last van hebben, namelijk een barst in de rotor.
Hij loopt warm, je hebt alles andere mogelijkheden uitgesloten. Nu is het tijd om je pomp te wisselen.