Robin

Bijna alle electronische functies uitgevallen, Alfa 146

zo aug 21, 2005 17:04

:x

Ik ging even me buitenspiegels electronisch verstellen. Zet de schakelaar om voor de rechter spiegel, wil gaan corrigeren en me airco valt uit. Druk de airco knop weer in, maar er gebeurd niets. Zekering dacht ik gelijk.

Ga weer op de weg letten en zie dat me complete dashbord is uitgevallen, hopelijk rijden de mensen voor me niet te hard want ik heb geen flauw idee met hoeveel km/uur ik langs de naderende flitspaal ga.

Stoplicht naderd en er rijd bijna iemand in me kofferbak, die mij er vriendelijk opwijst dat me remlichten het niet doen. Moest wel de deur open doen, want me electronische raampje ging niet naar beneden.

Net alle zekeringen nagekeken, maar die zijn allemaal nog (visueel) ok. Dus ik neem aan dat het 1 v/d vele relais is. Maar de vraag is welke ..... ik heb helaas geen instructieboekje of relais schema tot mijn beschikking.

Zit te hopen dat 1 van jullie me kan vertellen dat het 1 v/d vele 4 polige 12V blokken is, zodat ik hem bv kan uitwisselen met de airco of zo en morgen veilig naar de garage kan na me werk :lol:

Groot rechthoekig, geel, 6 polig 12V op E14 (A +B)
2x rechthoekig, zwart 8 polig 12V op E2 en E9
3x vierkant, geel, 4 polig 12V op E15, E4 en E11
5x vierkant, grijs, 4 polig 12V op E13, E5, E6, E12 en E7
Niet in gebruik E15, E3, E1 en E10

Neem aan dat de gele en grijze 4 polige 12V relais het zelfde zijn op de kleur na :?

Remco S
Guru
Guru

RE: Bijna alle electronische functies uitgevallen, Alfa 146

zo aug 21, 2005 22:52

Ik zit meer te denken dat er geen spanning meer komt op het zekeringhuis, zeker omdat je zoveel electrische problemen tegelijkertijd hebt.

Robin

RE: Bijna alle electronische functies uitgevallen, Alfa 146

ma aug 22, 2005 16:41

:roll: Vandaag even naar de Alfa dealer gereden en het was toch een zekering. Heb ze blijkbaar niet goed genoeg gechecked :oops:

F15 was het geloof ik. Met het contact aan kon hij spiegels verstellen en brande niet door. Voor de zekerheid 2 extra meegekregen aangezien de oorzaak nog niet was opgelost.

Hard nodig want ik rij weg en me spiegels stonden erg raar vanwege dat testje. Als de motor draait en je versteld ze knapt de zekering, draait de motor niet kan je naar hartelust verstellen :?

Maar goed probleem opgelost, oorzaak niet. Spiegels staan nu goed, dus blijf voorlopig wel zo vrolijk door rijden :)

Terug naar “Algemene Technische vragen”