hoi.
ik heb twee weken geleden m.n linkerkop ook eraf moeten halen in verband met een rotte schroefdraad op de 6de cilinder.
ik heb de motorsteunen losgehaald en met een krik heb ik toen de motor aan de rechterzijde(als je voor de auto staat) het blok opgekrikt tot ik genoeg ruimte had om de kop eraf te halen.
Dit was geen makkelijke oplossing ,maar het is mogenlijk.
ook bij het terugplaatsen veel problemen gehad, maar het is ook alemaal niet zo gemakkelijk zonder brug of takel.
mocht je de mogelijkheid hebben om het blok eruit te takelen ben je denk ik sneller klaar.
buiten de auto het blok demonteren en opbouwen is toch handiger.
Ravado: De linker cilinderkop is gezien vanaf de bestuursplaats. Daar zit ook de ABS-hoofdremcilinder. Dit is echter geen normale "kleine" remcilinder die na demontage van 2 moeren aan de kant gedrukt kan worden maar een behoorlijk groot volumineus apparaat. Demontage betekent o.a. ook pen demonteren in de pedalenbak, ontluchten enz.
Quadri75: heeft jouw auto ABS en een airco die het kantelen behoorlijk kan hinderen. Wat heb je allemaal moeten demonteren?