Pagina 1 van 3
Brulpijpje
Geplaatst: do mar 24, 2011 10:36
door Tom VDW
Toch maar even bevragen voor de zekerheid.
Heb de originele demper van de Spider verwijdert en vervangen door een brulpijpje.
Het geluid is magistraal mooi vind ik zelf, echter nu ploft hij veel bij het loslaten van het gas.
Verder staan er nog open filters op het blokkie..carburators zijn pas afgesteld..
Is dit normaal met een brulpijpje of is er toch iets anders aan de hand?
RE: Brulpijpje
Geplaatst: do mar 24, 2011 10:51
door groschl
Is normaal, doet die van mij ook

Re: RE: Brulpijpje
Geplaatst: do mar 24, 2011 10:52
door Tom VDW
Is normaal, doet die van mij ook

Oké dan
Is verder wel leuk de mensen hun hoofden te zien bij het passeren

Re: RE: Brulpijpje
Geplaatst: do mar 24, 2011 11:22
door groschl
Is normaal, doet die van mij ook

Oké dan
Is verder wel leuk de mensen hun hoofden te zien bij het passeren

Inderdaad, tenminste nog een echt geluid ipv al die sjonnie dempers die je tegenwoordig onder diverse auto's ziet hangen

Re: RE: Brulpijpje
Geplaatst: do mar 24, 2011 11:41
door Tom VDW
Is normaal, doet die van mij ook

Oké dan
Is verder wel leuk de mensen hun hoofden te zien bij het passeren

Inderdaad, tenminste nog een echt geluid ipv al die sjonnie dempers die je tegenwoordig onder diverse auto's ziet hangen

Is ook de reden waarom al die sjonnies met jaloerse blikken kijken

RE: Brulpijpje
Geplaatst: do mar 24, 2011 11:45
door groschl
Precies!

RE: Brulpijpje
Geplaatst: vr mar 25, 2011 11:00
door Gerrets
Heb ik ook onder de spider! reg mooie sound en far from sjonnie. En dat pruttelen is ook mooi.
RE: Brulpijpje
Geplaatst: vr mar 25, 2011 11:05
door Zaagauto
Tom,
zet voor de grap er eens een origineel luchtfilter op?
Klinkt iets minder diep maar het kan maar zo zijn dat je bak meer power pakt...
De sproeierbezetting wordt zelden correct aangepast (afstellen is iets anders dan sproeiers aanpassen) als open filters gemonteerd worden en dan lever je fors vermogen in. Heb onlangs K&N koektrommels op de Spider gezet... half dagje mee gereden en het origineel weer gemonteerd... Scheelt echt een slok op een borrel...
Re: RE: Brulpijpje
Geplaatst: vr mar 25, 2011 13:35
door Tom VDW
Tom,
zet voor de grap er eens een origineel luchtfilter op?
Klinkt iets minder diep maar het kan maar zo zijn dat je bak meer power pakt...
De sproeierbezetting wordt zelden correct aangepast (afstellen is iets anders dan sproeiers aanpassen) als open filters gemonteerd worden en dan lever je fors vermogen in. Heb onlangs K&N koektrommels op de Spider gezet... half dagje mee gereden en het origineel weer gemonteerd... Scheelt echt een slok op een borrel...
Was eigenlijk van plan om er de originele op te zetten, want de open filtertjes die er toen op stonden waren denk ik doe het zelf en helemaal versleten.
Echter kon ik nergens een goed gebruikt exemplaar vinden en kostte het mij nieuw (nieuwe filterhuis en filter...) meer dan 2 k&n exemplaren.
Niet nagedacht bij de sproeierbezetting uiteraard.
Is dit zelf te regelen?
Re: RE: Brulpijpje
Geplaatst: vr mar 25, 2011 16:17
door Zaagauto
Niet nagedacht bij de sproeierbezetting uiteraard.
Is dit zelf te regelen?
Eigenlijk niet want er is geen standaard "recept". Dat wordt dan op de rollenbank... ($$$!)
Hoewel... er rijden er ook genoeg rond zonder aanpassing en zweren dat ze veel meer vermogen hebben...
Op de Spider van CC was het vermogens
verlies met K&N koektrommels dusdanig duidelijk voelbaar dat we dezelfde dag weer teruggegaan zijn naar standaard.
Een standaard luchtfilter zou niet zo heel erg moeilijk te vinden moeten zijn hoor.
RE: Brulpijpje
Geplaatst: vr mar 25, 2011 16:35
door Tom VDW
Misschien dat iemand wil wisselen met de k&n filters
Geeft dit buiten het vermogensverlies schade aan de motor?
Re: RE: Brulpijpje
Geplaatst: vr mar 25, 2011 16:41
door Zaagauto
Geeft dit buiten het vermogensverlies schade aan de motor?
Het schijnt vrij lang goed te kunnen gaan...
Persoonlijk ben ik nooit zo benieuwd naar het proefondervindelijk vaststellen van "hoe lang nou precies"...

RE: Brulpijpje
Geplaatst: vr mar 25, 2011 16:54
door groschl
Heb er ook over gedacht om K&N te monteren maar er na diverse negatieve verhalen maar vanaf gezien.
Wat ik wellicht wel nog wil doen is het originele filter eruithalen, de behuizing uiteraard laten zitten maar dan voor waar de inlaat zit op dat stuk een K&N te monteren.
Dat schijnt wel goed te lopen en te klinken.
Re: RE: Brulpijpje
Geplaatst: vr mar 25, 2011 16:54
door Tom VDW
Geeft dit buiten het vermogensverlies schade aan de motor?
Het schijnt vrij lang goed te kunnen gaan...
Persoonlijk ben ik nooit zo benieuwd naar het proefondervindelijk vaststellen van "hoe lang nou precies"...

Vandaar ook mijn vraag

, al denk ik niet dat het ploffen daar echt iets mee te maken heeft.
Hij had het niet met de gewone demper erop..
RE: Brulpijpje
Geplaatst: vr mar 25, 2011 16:58
door CC
Compleet a-technisch hier maar heeft dat ploffen niet te maken met onverbrande benzine in de uitlaat en dus toch met de afstelling?
Onze spider heeft het ook heel erg maar het klinkt zo lekker....zeker in combinatie met een lekke uitlaat...!