Nu ben ik wel effe geschrokken van het gewicht van dat ding. (daar ging mijn rug bijna toen ik hem alleen naar dat kot sleepte

Ik wil het blok volledig gaan reviseren (start ik evt later wel project-topic voor op als ik genoeg foto's gemaakt heb)
Het blok zelf zit nog vol olie en daar komt dus mijn vraag ...
Heeft er iemand tips (uit de praktijkervaring) hoe je uit een gedemonteerd blok het makkelijkst de olie uithaalt? Het is wel de bedoeling dat dit gebeurt met zo weinig mogelijk te morsen) (zo'n afzuiginstallatiegeval, heb ik evt ook al aan gedacht, moet ik in het slechtste geval maar aanschaffen)
Ik beschik zelf over een electrisch takeltje dat 400 kg kan tillen, maar ik kan die takel niet bevestigen in mijn kot. (dakconstructie laat dit niet toe, zijn dunne ijzeren platen van +/- 2 mm) Heb voor die takel wel een constructie waar ik het kan aanhangen om bv die motor in/uit een auto te bouwen, helaas past deze dus niet in mijn kot. (reden = constructie is te hoog) Nu heb ik zelf al zitten denken om evt een kleinere, mobielere constructie in mekaar te steken voor het takeltje, maar ja misschien heeft iemand anders een zeer eenvoudige oplossing waar ik zelf niet aan denk. Het is dus de bedoeling om op één of andere manier het blok een 20 à 30 cm van de grond te kunnen tillen (zonder dat er brute mankracht en nadien 3 weken platte rust aan de pas moeten komen

Laat maar komen die suggesties.
alvast bedankt !
PS: kot = vlaams voor schuur, tuinhuis, ...