Pagina 1 van 1
Boxer moter 1700 16v 33 of 145/6
Geplaatst: zo feb 27, 2011 18:09
door franksud
Kan iemand mij nou vertellen wat nu precies het verschil is tussen een 16v van een 33 of van een 145/6 weet dat het vermogen van een 33 132pk is een van een 145/6 129pk.
Graag meer info
Gr Franksud

RE: Boxer moter 1700 16v 33 of 145/6
Geplaatst: zo feb 27, 2011 18:15
door GT 75V6
Van de site van Squadra-tuning:
"Het allergrootste verschil was het injectiesysteem. Hypermodern ten opzichte van de 33 16v, echter moest het injectiesysteem wat geknepen worden om 'm aan de nieuwste emissie eisen te laten voldoen. Ook het inlaattraject werd drastisch geknepen om inlaatgeluiden te dempen."
RE: Boxer moter 1700 16v 33 of 145/6
Geplaatst: zo feb 27, 2011 20:00
door esvida
je kunt ze zonder aanpassingen zomaar niet wisselen van 33 naar 145/6 of andersom.
RE: Boxer moter 1700 16v 33 of 145/6
Geplaatst: zo feb 27, 2011 21:27
door alfaqv75
ontsteking van een 145 ken ik niet, heeft die een rotor?
verder is onderblok en koppen wel gelijk, maar dat een 33 16V 132 pk is niet helemaal waar, alleen de 90-92 modellen, die daarna heeft ook 129pk
RE: Boxer moter 1700 16v 33 of 145/6
Geplaatst: zo feb 27, 2011 22:29
door Hans33sw
nee, de 145 heeft een dis-bobine net als de mp3.1 versie van de 1700 en dacht ook de 1400IE
RE: Boxer moter 1700 16v 33 of 145/6
Geplaatst: zo feb 27, 2011 23:20
door WhizzMan
De 145/146 16V boxer heeft een M2.10.3 motronic. Die heeft een MAF sensor en niet een AFM (klep). Inderdaad, DIS bobine, 2 aparte coils dus per 2 cylinders vonken. De demping van de inlaat valt qua vermogensverlies erg mee hoor. Ik denk dat het vooral in het uitlaatsysteem zit eigenlijk.
RE: Boxer moter 1700 16v 33 of 145/6
Geplaatst: zo feb 27, 2011 23:54
door esvida
als je een 33 motor in een 145 wil leggen moet je onsteking verwijderen en afdoppen,vliegwiel van 145 opzetten ivm andere timing [scheelt 3 tanden],klepdeksel l vervangen ivm met extra nokkenaspositiesensor,bovenste nokkenastandwiel links ivm timing sensor,de stalen achterplaat,poelis riem dynamo etc en stuurberachtigingssteun.
boven op de motor alles wat met de bezienetoevoor te maken heeft.
ps ligt aan bwj motor maar als je pech hebt moet je het alum achterdeksel ook veranderen anders loopt het vliegwiel aan.