Hoi,
Weet er iemand hoeveel druk ik op de bandjes van mijn giulia moet zetten?
Het zijn de standaard banden en velgen.
Thx
Stef
max. zo'n 2.8 bar.
Hoe harder hoe strakker, maar ook minder comfi.
Denk het wel, want bij de meeste mensen -ook bij mijNu we het er toch over hebben: Waarom moet mijn reserve band volgens de vraagbaak op 2,3 bar en de rest op 2,0? Is dat puur vanwege het heeeel langzaam leeglopen van de reserveband?
Da's een leuk theoretisch verhaal. Om bolle banden te krijgen -die vervolgens dus 'hol' uitslijten heb je echt wel (veel) meer dan 2.8 bar luchtdruk nodig hoor!Voordeel van die hoge bandendruk is dat ie strakjes in het midden is door gesleten en aan de zijkanten nog niet heeft gelopenmax. zo'n 2.8 bar.
Hoe harder hoe strakker, maar ook minder comfi.
Nee hoor, een band ploft echt niet bij 3 bar of zo!@ Allesandro:
Als je 2,8 bar op de banden zet, kan dat dan niet gevaarlijk worden met erg warm weer?? Niet dat zoiets ooit in nederland zou gebeuren, maar stel dat ......rij met mijn 33 gewoon met 2,0....
Hmm,Da's een leuk theoretisch verhaal. Om bolle banden te krijgen -die vervolgens dus 'hol' uitslijten heb je echt wel (veel) meer dan 2.8 bar luchtdruk nodig hoor!Voordeel van die hoge bandendruk is dat ie strakjes in het midden is door gesleten en aan de zijkanten nog niet heeft gelopenmax. zo'n 2.8 bar.
Hoe harder hoe strakker, maar ook minder comfi.![]()
![]()
Oh ja, ik ben nog bescheiden met mijn advies voor min. 2.0 bar. Mijn bandenboer adviseerd altijd minimaal 2.5 bar!!!![]()
En dat terwijl er soms maar 1.6 () staat voorgeschreven. Ook bij Alfa's. Belachelijk laag!!! blijven soms rare snuiters, die autofabrikanten.
Voor een autootje van 700 kg en smalle, hoge banden liggen die waarden anders dan voor een zware wagen met brede, lage banden.te lage bandenspanning (ca.<2.0) de buitenkanten meer afslijten en bij een te hoge (ca.>2.4) het midden