hulpkoppelingscilinder alfa 145 vervangen
Geplaatst: ma feb 07, 2011 20:01
Hallo allemaal.
Ik ben momenteel al 2 dagen bezig met het vervangen van mijn hulpkoppelingscilinder(op het blok), als alles mee had gezeten had ik vandaag al weer gereden maar helaas zat alles tegen.
Allereerst zat de oude cilinder vastgerot, dus was moeilijk te verwijderen, eerst een enorme lading onderdelen verwijderd (luchtfilter, accu en nog meer los gehaald) maar de beugel waar dit op staat viel niet los te halen, beetje vastgerot en bouten vreselijk verrot, maar vandaag met een trekhamer en doorzetten eindelijk de cilinder los.
Het probleem is:
De hydrolische slangen waren op, tenminste de aansluitingen, het probleem met de slang die van mijn hoofdkoppelingscilinder(bij mn pedaal) is namelijk dat de koppeling is afgebroken.
Simpel gezegd: het systeem bevat 2 slangen(zover ik kan zien), een die van mijn pedaal naar het blok gaat (1), en een van het blok af (2).
Slang 2 is ongeveer 20 cm lang, deze is opzich nog goed, maar willen wij wel vervangen.
Slang 1 is heel lang, hiervan is de koppeling naar slang 2 afgebroken.(moet worden vervangen of moet een nieuwe koppeling aan vast worden geknepen)
Nu mijn vraag:
Is er een makkelijke manier om slang 1 te vervangen, wij zien hier namelijk geen enkele (makkelijke) mogelijkheid voor.
Wat hiermee namelijk het probleem is dat er nogal lastig bij de hoofdkoppelingcilinder te komen , de zekeringen en de pedalen ziten er namelijk vreselijk in de weg.
Het betreft overigens een 145 boxer 1.6
Alvast bedankt.
Ik ben momenteel al 2 dagen bezig met het vervangen van mijn hulpkoppelingscilinder(op het blok), als alles mee had gezeten had ik vandaag al weer gereden maar helaas zat alles tegen.
Allereerst zat de oude cilinder vastgerot, dus was moeilijk te verwijderen, eerst een enorme lading onderdelen verwijderd (luchtfilter, accu en nog meer los gehaald) maar de beugel waar dit op staat viel niet los te halen, beetje vastgerot en bouten vreselijk verrot, maar vandaag met een trekhamer en doorzetten eindelijk de cilinder los.
Het probleem is:
De hydrolische slangen waren op, tenminste de aansluitingen, het probleem met de slang die van mijn hoofdkoppelingscilinder(bij mn pedaal) is namelijk dat de koppeling is afgebroken.
Simpel gezegd: het systeem bevat 2 slangen(zover ik kan zien), een die van mijn pedaal naar het blok gaat (1), en een van het blok af (2).
Slang 2 is ongeveer 20 cm lang, deze is opzich nog goed, maar willen wij wel vervangen.
Slang 1 is heel lang, hiervan is de koppeling naar slang 2 afgebroken.(moet worden vervangen of moet een nieuwe koppeling aan vast worden geknepen)
Nu mijn vraag:
Is er een makkelijke manier om slang 1 te vervangen, wij zien hier namelijk geen enkele (makkelijke) mogelijkheid voor.
Wat hiermee namelijk het probleem is dat er nogal lastig bij de hoofdkoppelingcilinder te komen , de zekeringen en de pedalen ziten er namelijk vreselijk in de weg.
Het betreft overigens een 145 boxer 1.6
Alvast bedankt.