jantje toot

alfa 146 1.6 boxer loopt op 3 cilinders

ma dec 27, 2004 17:37

:? wat is er gebeurd sinds wanneer hebben wij dit nieuwe forum

is mischien wel beter

maar in iedergeval ik ben erachter en in emmeloord :D
dat ik de dis-bobine moet vervangen heeft iemand hier ervaring mee?

of moet ik nu echt de inlaatspruitstuk verwijderen voordat ik er bij kan :roll:

mvg jan

ps. kan je ook de oude forum nog gebruiken

Jorix

ma dec 27, 2004 17:45

Sinds vannacht 00:15 uur hebben we het nieuwe forum. Het oude is alleen nog te raadplegen: http://archief.alfaclub.nl/

Veel plezier weer!

Greetz,
Jorix

jantje toot

ma dec 27, 2004 19:19

oke bedankt jorix :D

Raimon
Guru
Guru

ma dec 27, 2004 19:51

Met alle respect, maarre: hoe lang loop je hier nou al mee te modderen? Rij gewoon effe langs een goede (alfa)garage...

jantje toot

di dec 28, 2004 12:33

al veel te lang ik weet nu wat het is gelukkig zellen we maar zeggen maar ik heb er afgelopen week niet naar kunnen kijken omdat ik niet bij de auto was en nu ben ik er maar ik ga vandaag eindelijk mee aan de slag hoop ik als het niet sneeuwt dus.. maar de inlaat spruitstuk moet ik dus gewoon alseerst eraf halen

mvg jan

jantje toot

di dec 28, 2004 18:12

ja hehe

heeft lang geduurd met meijn gezeur en gemauw.

de dis bobine er tussen uitgekregen zonder de inlaat spruitstuk te verwijdern :D

dis-bobine schoongemaakt en nu doet ie het weer (de dis-bobine dan)
want het treurige is de compresie gemeten op 3 cilinders klopt ie behalve ja je raad het al op de cilinder die tegen de radiator zit en aan de rechterkant

zuiger is nog heelmaar de compressie blijft op 0 morgen maar eens verder kijken :(

mvg jan

jantje toot

di dec 28, 2004 22:02

het is bijna morgen (woensdag) :D
ik ben benieuwd als eerst die moter eruit zien te krijgen :( maar ik heb in ieder geval wel hulp :wink: kan ik ook meteen kijken om de slangen te vervangen van de koelvloeistof etc en mooi bekleden met van die metaal hoezen 8) ziet er dan wel beter uit denk ik

ik zou dan ook graag zoon olie temp meter en druk meter willen monteren voor in de auto maar waar komen die sensors dan ergens te zitten kan ik dan toch meteen goed bij denk ik

ik hou jullie op de hoogte van de koste e.d.

mvg jan

jantje toot

wo dec 29, 2004 14:38

http://www.multicar.nl/ALFA_ROMEO_PARTS.html

voor de onderdelen prijslijst etc

jantje toot

wo dec 29, 2004 14:41

mijn cilinder is letterlijk dood er zit geen beweging meer in de cilinder dus wat nu
http://www.multicar.nl/ALFA_ROMEO_PARTS.html
maar een nieuwe gebruikte moter gaan zoeken

mvg jan

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 29, 2004 15:12

Hoezo geen beweging ?? Er kon toch compressie gemeten worden op de andere 3 ? Gebroken drijfstang ???

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 29, 2004 16:57

Wat bedoel je met "geen beweging" ? Letterlijk ? Maar een gebroken drijfstang, dan zou je toch de nodige herrie moeten horen, niet ?
Of bedoel je met "geen beweging" geen compressie (= 0 zei je ?)
als ie echt "0" geeft, zal er wel een klep blijven openstaan.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

jantje toot

wo dec 29, 2004 20:14

met geen compressie is er echt geen compressie die is gewoon 0

er zit idd een herrie in de moter maar dat hoor je eigenlijk pas als je boven de 2000/2500 toeren komt...

maar nu vraag ik me nog iets af heel lastig allemaal maar in de vraagbaak staat dat ik met 2 dis-bobines te maken zou hebben behalve als je een rochester hebt of een ts en ik heb maar 1 dis-bobine heb ik nu dan een rochester en wat is dan het verschil???

ik weet niet of julli ook naar de link hebben gekeken maar in ieder geval met een beetje geluk kan ik nu een ander blok op de kop tikken voor een 500euro nu nog maar hopen dat het iets is dat weet ik morgen pas

mvg jan

Raimon
Guru
Guru

wo dec 29, 2004 20:17

Je geeft zelf aan dat je a-technisch bent. Nu vraag ik me af hoe je dat andere/nieuwe blok er in gaat hangen??

jantje toot

wo dec 29, 2004 20:28

nou a-technisch zal wel weer een klein beetje meevallen hoop ik als het om de precisie gaat heb ik gelukkig nog hulp van 'm'n kennis die monteur is :D

en dat ik dat a-technisch heb staan komt omdat het bij alfa net iets anders is dan bij een ander merk ben ik achter en vooral bij zoon boxer :?

maar dat maakt het wel weer leuker :lol: en kan ik met trots voelen als ie weer loopt

maar hoe kan ik het verschil nou zien tussen een rochester en een gewoon type waar staat dat dan ergens op

en met vragen wor je ook wijzer ik zal het in b technisch maken

mvg jan

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 29, 2004 20:31

Staat deze binnenkort ook op Marktplaats?
Te koop aangeboden, Alfa 146. Wegens beeindiging hobby. :blue_lol:

Terug naar “Algemene Technische vragen”