Carello's zijn erg duur! Dit kan je zelf goedkoop oplossen(als je de uren niet rekent) als het alleen om de roest van de spiegels(reflector) gaat.
Neem een oude koplamp mee naar de automaterialenhandel, koop daar een bijv. Hella koplamp met de zelfde diameter reflector en zet
het glas over(denk om de ogen met glassplinters).Zo houd je de oude Carellolooks. Kan je nog kiezen welke lampaansluiting er in de reflector zit ook, dus H4-H7, met stadslichtgaatje of zonder enzenz. Heb je nu oude duplobollen dan ga je zoiezo beter licht krijgen. Let wel op als je nu enkele koplampen hebt dat ook grootlicht erin moet. Met H4 kun je zelfs naar 100W. Deze worden alleen erg heet en vragen meer stroom(relais plaatsen om schakelaar te ontlasten)Uiteindelijk als het alleen om het zicht gaat gewoon xenon erin, heb ik zelf ook. Ik vind het niet mooi in een klassieker maar er gaat echt een wereld open!

En deze zijn maar 35w per stuk en blijven nagenoeg koud! Denk er wel om dat het erg kan verblinden, ik zet ze na de apk weer ff lager.
Als je grootlicht toch in de binnenste koplamp hebt zou je met xenon de onderste helft van de spiegel even dof kunnen maken of zilver spuiten tegen verblinden. Of dit laatste apk mag weet ik niet.
Gr. Wim.
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!