Pagina 1 van 2
Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: zo dec 05, 2010 08:27
door B-lee
Dit filmpje stond op 123Video .
Kan zo een simpele ingreep meer vermogen geven , of is fake en kan je je motor serieus beschadigen met zulke speeltjes ?
http://www.123video.nl/playvideos.asp?M ... &zoek=Zoek
Het lijkt zo simpel

RE: Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: zo dec 05, 2010 11:29
door Rcc
Dit werkt echt. Er zijn ondertussen ook al vermogensuitdraaien geweest met een goed resultaat.
RE: Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: zo dec 05, 2010 11:51
door B-lee
Spuit dat konstant ? Manueel te bedienen zoals lachgas of is dat afhankelijk van je gaspedaal stand
En hoeveel vermogen winst geeft dat dan ?
RE: Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: zo dec 05, 2010 12:03
door Rcc
Je moet even op de 156club kijken daar staat een heel lang topic over dit onderwerp met alle info en ervaringen. is een topic van 81 pagina's
http://www.alfaromeo156club.nl/forum/in ... ic=62786.0
RE: Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: zo dec 05, 2010 13:24
door B-lee
Zal ik doen,
eerst effe registreren

Re: RE: Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: zo dec 05, 2010 13:48
door frankalfa
Zal ik doen,
eerst effe registreren

En de tijd nemen om tussen alle flauwekul en onzinposts de bruikbare berichten te lezen.Ik ben daarnet bij pag 31 oid afgehaakt in ieder geval...
Lijkt er op dat eea wel degelijk werkt trouwens.
Grtz,fRank
RE: Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: zo dec 05, 2010 13:54
door Rcc
Ja klopt er staat ok veel onzin tussen

RE: Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: zo dec 05, 2010 14:23
door kareltjeknetter
betsaat al sinds mensenheugenis, bijvoorbeeld in woII gebruikt op jachtvliegtuigen met compressor om op grotere hoogtes nog wat vermogen over te houden
RE: Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: zo dec 05, 2010 16:56
door kitaro
We hebben het er al eens over gehad.
Ik zou graag eens een uitdraai op een bekende bank zien, met het voor en na resultaat. (Inbouwen en 1* rollen met systeem aan, en 1* rollen met systeem uit.)
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=48305
De drie uitdraaien die in het topic op de cool is site staan hebben wel hele rare meet waarde intervallen.
De meetpunten zitten niet om de 250 toeren, maar wisselen vooral in de "beste" uitdraai ontzettend.
Met uitschieters van 93 toeren tot 418 toeren tussen twee meetpunten. Terwijl de eerste meting tussen de 206 en 281 blijft qua metingen.
Is ook in de grafieken te zien met soms twee punten heel dicht bij elkaar en soms met een veel ruimer gat.
Is er al een vergelijk ergens gepost? En dan dus niet de drie uitdraaien waar we het al over gehad hebben van de 1.8 156.
RE: Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: zo dec 05, 2010 20:11
door MDP
Het syteem bestond al in de tweede wereldoorlog dus al een jaar of 70, toch word het niet tot op de dag van vandaag niet gebruikt in de auto-industrie (straatauto's). Fabrikanten zijn er al jaren mee aan de slag maar kennelijk geeft het niet het gewenste resultaat. Een andere conclusie kan ik niet trekken. Zeker nu kleine motoren met veel vermogen een hype zijn, zou men waterinjectie toepassen als het een bewezen product was. Desalnietemin sta ik wel open voor 'vernieuwing' maar ben niet der mate overtuigd dat ik overstag ben. Overigens heeft Saab, als ik mij niet vergis, gebruikt gemaakt van dit systeem maar zijn ook hun er vanaf gestapt. Dus of het de beste uitvinding is sinds gesneden brood, waag ik te betwijfelen.
RE: Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: zo dec 05, 2010 23:36
door WhizzMan
Het inspuiten van water/methanol werkt alleen als je de inlaatdruk verhoogt met een compressor/turbo. Het verhaal wat ze daar bij de lui ophangen over een "standaard" auto klopt niet. Een standaard 156 draait namelijk al vast niet zoveel toeren als je op de uitdraai ziet. Verder is er geen enkele wetenschappelijke onderbouwing hoe het met atmosferische motoren zou werken.
Je hebt ook nog het punt dat je officieel in Nederland geen alcohol waar je geen accijnzen over hebt betaald mag gebruiken als brandstof. Je zult dus, om het legaal te houden, alleen maar water mogen injecteren. Nog een puntje, zodra je alcohol gaat injecteren, verander je de air/fuel ratio en moet je dus ook je ECU opnieuw programmeren.
De pompen die ze daar gebruiken, zou ik eens goed nakijken op verwachte levensduur.
RE: Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: zo dec 12, 2010 14:44
door shoppy
Er zijn in dit hele project een aantal personen betrokken die heus wel weten waarover ze het hebben.
Ik noem een Martinos, Stopie, Coen, Arthur.
Zelf gebruik ik het al anderhalf jaar en met veel plezier.
Ik rij ruim 30.000 km/j en het systeem staat altijd aan.
Dat wil niet zeggen dat je het altijd gebruikt natuurlijk want het schakelt bij mij pas in bij ruim 90% van de maximale turbodruk.
Ook Stephan (Squadra) kent mijn systeem en weet dat het werkt.
Re: RE: Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: di dec 14, 2010 06:03
door WhizzMan
Er zijn in dit hele project een aantal personen betrokken die heus wel weten waarover ze het hebben.
Ik noem een Martinos, Stopie, Coen, Arthur.
Zelf gebruik ik het al anderhalf jaar en met veel plezier.
Ik rij ruim 30.000 km/j en het systeem staat altijd aan.
Dat wil niet zeggen dat je het altijd gebruikt natuurlijk want het schakelt bij mij pas in bij ruim 90% van de maximale turbodruk.
Ook Stephan (Squadra) kent mijn systeem en weet dat het werkt.
Het werkt in jouw auto, laat me raden, een JTD? Dat betekent niet dat het voor atmosferische benzineauto's ook werkt.
Er is op de alfa 145club ook een discussie geweest, daar kwam uit dat Saab het snel uit z'n auto's heeft gehaald omdat een intercooler betere resultaten en meer betrouwbaarheid opleverde dan zonder intercooler rijden met dit systeem. De huidige vliegtuigen die met zuigermotoren werken gebruiken ook al lang geen water/methanolinjectie meer, maar hebben geen geblazen motor en draaien op benzine met een hogere klopvastheid.
RE: Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: ma mar 05, 2012 12:44
door shoppy
Op dit moment zijn er aardig wat auto's die met wmi rondrijden.
Van de 'normale' auto's zijn het voornamelijk turbo-diesels en van de 'speciale' auto's voornamelijk benzine turbo's.
De meeste ongeblazen benzine auto's zijn de JTS motoren en GDI vanwege de EGR problematiek.
Er zijn een flink aantal garagebedrijven die voor ons inbouwen en waar ze ingaan is niet altijd duidelijk.
Dat het invloed heeft op het vermogen is inmiddels wel duidelijk en ook dat het reinigt.
Saab heeft het overigens niet uit de productie genomen omdat een intercooler beter zou werken maar omdat de consument er niet mee om kon gaan.
De markt was er gewoon niet klaar voor zeg maar. Vraag maar eens na op Saab fora. Er is namelijk ook een Saab specialist die dit voor ons inbouwt en die weet van de geschiedenis veel af.
Re: RE: Kan dit of is het " BULL SHIT "
Geplaatst: ma mar 05, 2012 16:21
door BugAlfa
We hebben het er al eens over gehad.
Ik zou graag eens een uitdraai op een bekende bank zien, met het voor en na resultaat. (Inbouwen en 1* rollen met systeem aan, en 1* rollen met systeem uit.)
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=48305
De drie uitdraaien die in het topic op de cool is site staan hebben wel hele rare meet waarde intervallen.
De meetpunten zitten niet om de 250 toeren, maar wisselen vooral in de "beste" uitdraai ontzettend.
Met uitschieters van 93 toeren tot 418 toeren tussen twee meetpunten. Terwijl de eerste meting tussen de 206 en 281 blijft qua metingen.
Is ook in de grafieken te zien met soms twee punten heel dicht bij elkaar en soms met een veel ruimer gat.
Is er al een vergelijk ergens gepost? En dan dus niet de drie uitdraaien waar we het al over gehad hebben van de 1.8 156.
Bij onze Abarth zit het er van meetafaan op, vooral om thermisch te koelen maar't levert ook een paar pk op .
Nog artikel :
http://www.romeoferraris.com/upload/fil ... a%20gt.pdf