Pagina 1 van 1
					
				startprobleem
				Geplaatst: wo nov 17, 2010 21:50
				door carlo de vries
				Ik ben in bezit van een AR gt bertone 1300 met een 2.0  ltr blok .
De auto start echter zeer slecht als hij een of twee dagen stil heeft gestaan , of niet en moet er 
startkabels bijkomen . Hij gooit hem goed rond maar telkens dreigt hij  te gaan lopen maar dan 
duurt het weer min 10 sec voordat hij weer aan wil slaan .
De verdelerkap is nieuw . Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken . 
mvg Carlo
			 
			
					
				RE: startprobleem
				Geplaatst: wo nov 17, 2010 22:01
				door indy
				Brandstoftoevoer?
Misschien loopt de benzine terug naar de tank. Terugslagkepje kan helpen.
			 
			
					
				RE: startprobleem
				Geplaatst: za nov 20, 2010 13:57
				door carlo de vries
				waar zit dat klepje , ik kan hem nl niet vinden .
De auto dreigt telkens weer aan te slaan maar dit duurt 
een paar minuten , hop.end dat de accu dan weer niet leeg is .
Ze hebben vorige week een nieuwe verdelerkap erop gezet ,en nieuwe 
contactpunten erop gezet . Kan daar geen probleem in zitten ?
mvg carlo
			 
			
					
				RE: startprobleem
				Geplaatst: za nov 20, 2010 14:14
				door giuliettaevo
				als hij uiteindelijk loopt, loopt hij dan wel goed? dan zal het probleem nioet gauw in de ontsteking zitten, hoogstens verkeerde warmtegraad bougies.
busje startpiloot of remmenreiniger halen en bij het starten een klein beetje in het luchtfilter laten spuiten door een helper. Als hij dan meteen aanslaat heb je een brandstof-probleem. 

 
			 
			
					
				RE: startprobleem
				Geplaatst: zo nov 21, 2010 09:40
				door carlo de vries
				ik zal eens proberen , bedankt
			 
			
					
				RE: startprobleem
				Geplaatst: zo nov 21, 2010 18:14
				door cor
				Teruglopen benzine na twee dagen hoeft geen probleem te zijn, blijft nog genoeg in de carbs staan. Hoe start je de Bert met koude motor trouwens?
Normaal kan het zonder choke, ik heb dat ding nog nooit gebruikt. Een keer of vier pompen met het gaspedaal, en daarna half gas zou voldoende moeten zijn...een beetje een gevoelskwestie.
Eenmaal warm: starten met weinig gas geven...NGKaatjes er in?
Suc6 in elk geval!  

 
			 
			
					
				RE: startprobleem
				Geplaatst: ma nov 22, 2010 18:15
				door @lfa@lgra
				Is een beetje carb. afhankelijk. Mijn Dellortootjes bv houden erg van een sjookje, maar dan wel met gas dicht,
			 
			
					
				RE: startprobleem
				Geplaatst: ma nov 22, 2010 19:59
				door carlo de vries
				Ik heb ook dellortos . Moet de luchtfilter in de winter niet naar binnen staan ipv naar buiten toe gericht  ?
Heeft daar waarschijnlijk niks mee te maken 
mvg Carlo
			 
			
					
				RE: startprobleem
				Geplaatst: di nov 23, 2010 07:17
				door @lfa@lgra
				Maakt voor starten niets uit. Als je niet onder omstandighden rijdt van hoge luchtvochtigheid en temp vlak. boven het vriespunt kun je het luchtfilter het beste in zomerstand laen staan. (rechtstreeks vanuit het front dus). Alhoewel bij de meeste Juultjes winterstand ook zomerstand is geworden omdat simpelweg de slang naar het blok ontbreekt. 

 
			 
			
					
				RE: startprobleem
				Geplaatst: wo nov 24, 2010 21:47
				door yana artc37
				Ook door poreuze brandstofslangen kan de benzine snel teruglopen, het duurt dan vrij lang eer de carbs weer gevoed worden.
			 
			
					
				RE: startprobleem
				Geplaatst: wo nov 24, 2010 22:18
				door WhizzMan
				Als er nieuwe puntjes gezet zijn, moet je tijdstip ook opnieuw gesteld zijn. Zit de slang nog wel aan het vacuumdoosje op de verdeler? Of zit er geen vacuumdoosje op?
			 
			
					
				RE: startprobleem
				Geplaatst: do nov 25, 2010 17:40
				door carlo de vries
				Moet je op tijd zetten op gevoel , losdraaien en wat verzetten ,  en  luisteren naar de uitlaat  of hij lekker loopt 
en niet ploft .
mvg carlo
			 
			
					
				RE: startprobleem
				Geplaatst: do nov 25, 2010 18:02
				door indy
				Heb je al geprobeerd of hij met wat remreiniger wel vlot start? 
En verdeler afstellen moet eigenlijk met een stroboscoop.
			 
			
					
				RE: startprobleem
				Geplaatst: do nov 25, 2010 18:22
				door WhizzMan
				Kontakthoek en tijdstip moet je niet "op het gevoel" afstellen inderdaad. Eerste de hoek (kontaktpuntafstand) en dan netjes met de strobo het tijdstip. Controleer vervolgens, ook met de strobo, of de vervroeging goed is.
			 
			
					
				RE: startprobleem
				Geplaatst: do nov 25, 2010 18:35
				door carlo de vries
				oke , bedankt , ik ga er mee aan de slag.
mvg carlo