verzwaarde koppelings plaat ts bak
Geplaatst: zo okt 31, 2010 14:21
Heren,
Ik heb een jaartje geleden mijn gtv6 bak verwisselt voor een TS bak. Hij schakelt en loopt prima alleen bij het kopelen trilt de aandrijving even (dus waneer de koppeling aangrijpt) Ik heb destijds de koppeling even los gehad en de loopvlakken van de drukgroep en het vliegwiel gereinigd/ schoongemaakt (was wat roestig). Toen viel mij al op dat er roest tussen de frictie platen van de koppelingplaat zat waardoor het frictie materiaal wat begon te wijken. Ik ga er vanuit dat dit ook de oorzaak is voor het trillen.....Ik heb de koppeling gecentreerd weer in elkaar gezet dus dat kan het niet zijn..
Mijn vraag is: nu ik toch de koppelingsplaat vervang is het dan misschien handig om een versterkte uitvoering te nemen?? De vermogen tussen een TS en gtv6 zijn te verwaarlozen alleen het koppel is wat groter bij de gtv6. ik rij over het algemeen rustig, en een verzwaart model is toch 2x zo duur Wat denken jullie....gewoon de orginele of een verzwaart model nemen??
Ohh en ook gelijk de druk groep vervangen?? hij zag er verder nog prima uit....
Hoor graag jullie mening..
M.v.g. martijn
Ik heb een jaartje geleden mijn gtv6 bak verwisselt voor een TS bak. Hij schakelt en loopt prima alleen bij het kopelen trilt de aandrijving even (dus waneer de koppeling aangrijpt) Ik heb destijds de koppeling even los gehad en de loopvlakken van de drukgroep en het vliegwiel gereinigd/ schoongemaakt (was wat roestig). Toen viel mij al op dat er roest tussen de frictie platen van de koppelingplaat zat waardoor het frictie materiaal wat begon te wijken. Ik ga er vanuit dat dit ook de oorzaak is voor het trillen.....Ik heb de koppeling gecentreerd weer in elkaar gezet dus dat kan het niet zijn..
Mijn vraag is: nu ik toch de koppelingsplaat vervang is het dan misschien handig om een versterkte uitvoering te nemen?? De vermogen tussen een TS en gtv6 zijn te verwaarlozen alleen het koppel is wat groter bij de gtv6. ik rij over het algemeen rustig, en een verzwaart model is toch 2x zo duur Wat denken jullie....gewoon de orginele of een verzwaart model nemen??
Ohh en ook gelijk de druk groep vervangen?? hij zag er verder nog prima uit....
Hoor graag jullie mening..
M.v.g. martijn
