[33] kapotte V-snaar
Geplaatst: vr okt 22, 2010 09:36
Heren,
Mijn 33 maakt af en toe een raar piepend geluid, vanaf de 2000 toeren is er al wat te horen, bij 2300 wordt het echt hard en hinderlijk. Ook met de koppeling ingedrukt krijg ik dit geluid. Zo denk ik dus dat het ook een riem zou kunnen zijn. Het geluid is niet constant (meer "ieeee...ieeeee..ieeeee" per seconde ongeveer)
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
EDIT: Net de 33 gered van de noparking zone waar mn zusje em heeft neergeknald toen ie er gister mee ophield, wat blijkt? V-snaar gebroken dus.. (en mn zusje was er mee doorgereden tot ie oververhit was en de accu leeg...)
nu staat ie ergens midden in de stad op een parkeerplaats, te wachten op een nieuwe riem. Met stukjes laden (via startkabel van een draaiende mito) en afkoelen hebben we hem best een eindje vooruit gekregen, maar het ding raakte elke keer zo snel oververhit dat dat niet echt een optie is de rest van de weg (stopplekken etc, elke keer starten via de kabels)
nu dus het de volgende 2 problemen, die mijn vraagbaak niet behandeld..
1) om een nieuwe v-snaar er om te leggen moet ik de riem van de stuurbekrachtiging er af hebben, maar ik weet dus niet hoe ik die pomp los krijg?
2) mijn krukas heeft 3 poelies (vanaf het blok, V-snaar, stuurbekrachtiging, leeg), die 3e poelie zit zo dicht tegen het frame van de koelventilator dat ik denk dat ik de nieuwe v-snaar er niet tussen krijg.
dus, iemand een tip/handleiding hoe ik die auto weer weg krijg? ook een noodtruukje waardoor ie weer wat koelt zodat ik em thuis krijg is goed, dan doe ik de rest hier voor de deur.
Mijn 33 maakt af en toe een raar piepend geluid, vanaf de 2000 toeren is er al wat te horen, bij 2300 wordt het echt hard en hinderlijk. Ook met de koppeling ingedrukt krijg ik dit geluid. Zo denk ik dus dat het ook een riem zou kunnen zijn. Het geluid is niet constant (meer "ieeee...ieeeee..ieeeee" per seconde ongeveer)
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

EDIT: Net de 33 gered van de noparking zone waar mn zusje em heeft neergeknald toen ie er gister mee ophield, wat blijkt? V-snaar gebroken dus.. (en mn zusje was er mee doorgereden tot ie oververhit was en de accu leeg...)
nu staat ie ergens midden in de stad op een parkeerplaats, te wachten op een nieuwe riem. Met stukjes laden (via startkabel van een draaiende mito) en afkoelen hebben we hem best een eindje vooruit gekregen, maar het ding raakte elke keer zo snel oververhit dat dat niet echt een optie is de rest van de weg (stopplekken etc, elke keer starten via de kabels)
nu dus het de volgende 2 problemen, die mijn vraagbaak niet behandeld..
1) om een nieuwe v-snaar er om te leggen moet ik de riem van de stuurbekrachtiging er af hebben, maar ik weet dus niet hoe ik die pomp los krijg?
2) mijn krukas heeft 3 poelies (vanaf het blok, V-snaar, stuurbekrachtiging, leeg), die 3e poelie zit zo dicht tegen het frame van de koelventilator dat ik denk dat ik de nieuwe v-snaar er niet tussen krijg.
dus, iemand een tip/handleiding hoe ik die auto weer weg krijg? ook een noodtruukje waardoor ie weer wat koelt zodat ik em thuis krijg is goed, dan doe ik de rest hier voor de deur.