Pagina 1 van 2

Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: wo sep 15, 2010 08:05
door De Block
Mijn verse Nord doet wat geks. Beg gas loslaten (stoplicht) zakt het toerental terug naar 2000. Daar blijft het kortstondig, en dan zakt het pas rustig verder terug naar rond de 1000 toeren.

Imand een idee? Iets met de carb afstelling lijkt me? Voor revisie van het blok deet hij dit niet.

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: wo sep 15, 2010 08:26
door bralfa
lijkt op niet synchroon staan van je carbs. kan ook valse lucht zijn.

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: wo sep 15, 2010 11:50
door DJ
Gasstangen stelsel wel goed gangbaar en zonder speling? Juiste veer om de boel terug te trekken? Veertjes op gasklepassen van de carb's ok?

Gr DJ

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: wo sep 15, 2010 13:02
door De Block
Alles niep prima. Net revisie van blok uitgevoerd. Ongelijke afstelling of vals lucht lijkt mij logisch. Zal zo eens gaan pielen.

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: wo sep 15, 2010 13:50
door WhizzMan
Pielen gaat niet werken, je moet netjes meten met vacuumklokjes. ;)

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: wo sep 15, 2010 14:24
door Brul(tm)
Als je beschikt over het juiste pielgereedschap is er niets aan de hand ;)

Groetjes,
Marc

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: wo sep 15, 2010 18:02
door witte
waarom ga je niet gewoon terug naar de mensen die je blok hebben gereviseerd?
kunnen ze je ook zeggen hoe het beste in te rijden.
lijkt me allemaal garantie en service werk? :wink:

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: wo sep 15, 2010 20:51
door Andretti Molletti
Kan ook de ontsteking nog zijn, kan je ook wel even aan pielen!!!
Vooral de vervroeging: controleer f de centrifugaalgewichtjes bij 3600 rpm minimaal 10 mm uitslag naar buiten maken en of ze soeel terovallen bij gas los!

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: do sep 16, 2010 19:47
door De Block
Tijdtechnisch niet mogelijk om op dit moment terug te gaan.

Wellicht een indicatie ergens voor: na lange rit op de snelweg zakt hij goed terug. Bij rijden in de stad veranderd dit naar bovengenoemd probleem. Even de koppeling een klein beetje op laten komen (met voet op de rem) en het toerental zakt, logisch. Maar blijft dan ook netjes lager.

Re: RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: do sep 16, 2010 20:49
door HAAK28
Tijdtechnisch niet mogelijk om op dit moment terug te gaan.

Wellicht een indicatie ergens voor: na lange rit op de snelweg zakt hij goed terug. Bij rijden in de stad veranderd dit naar bovengenoemd probleem. Even de koppeling een klein beetje op laten komen (met voet op de rem) en het toerental zakt, logisch. Maar blijft dan ook netjes lager.
afstelling, gasklep staat te veel open, is o te lossen door meer CO te geven en dan de gasklep iets dichter te zetten(bij mijn carbs tenminste)

Re: RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: do sep 16, 2010 21:34
door WhizzMan
Tijdtechnisch niet mogelijk om op dit moment terug te gaan.
Dan heb je ook geen tijd om te pielen en op het forum te zitten? Het is een nieuw blok, als de afstelling niet goed is, kan je daar (worst case) je blok mee in de soep rijden. Het lijkt me verstandig dat je die tijd toch even gaat maken. Ga anders eens bij een gerenommeerd bedrijf langs als speedcentre of zo. Die weten blind hoe je een nord moet afstellen en kunnen in korte tijd jouw probleem lokaliseren en oplossen.

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: do sep 16, 2010 22:38
door DJ
Als hij als de boel lekker warm is wel goed in toeren terug valt houd ik het om een stroef werken gaststangstelsel. Hoeft niet altijd gelijk moeilijk of dramatisch te zijn. Is ook het simpelst te controleren van alle opties. Is trouwens al vervelend genoeg om te herstellen met het blok in de auto. Ervaring mee. Toevallig nieuwe rubbers geplaatst waar de gasstang in draait? De boel opnieuw geverfd/gespoten?

Gr DJ

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: do sep 16, 2010 23:56
door giardinetta
Het zal wel valse lucht zijn,maar check even of de hevel bij het schutbord waar je gasstang aan zit niet tegen je remleiding aan zit.
Als deze niet goed in de clipjes geklemt zit ,beweegt je remleiding als je remt en duwt je gasstang iets naar voren.
check je inlaatrubbers in ieder geval even met remmenreiniger o.i.d.
Succes

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: vr sep 17, 2010 21:23
door giulia-tom
valse lucht....heb hem horen lopen :wink:

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

Geplaatst: vr sep 17, 2010 21:30
door WhizzMan
Kijk, dat is tenminste iemand die op basis van eigen waarneming iets zegt. ;)