KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

tank stel.

di aug 02, 2005 16:01

Ik heb een vraagje aan de 75 kenners hier.
Op deze foto staan 2 benzinetanks uit een Alfetta. De linkse komt uit een 84er. De rechtse uit een 83er. Er zit verschil in. Metname de aansluiting bovenop.
Welke zit er nu ook in een 75? Deze vraag stel ik, omdat de linkse lekt. Niet veel, maar toch. Ik wil hem gaan vervangen door een tank van een 75. Maar dan moet die wel hetzelfde zijn. Wie weet hier het antwoord op? Alvast bedankt. :D

Afbeelding

GTV
Guru
Guru

RE: tank stel.

di aug 02, 2005 16:17

die rechtse is van een 75 :roll:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: tank stel.

di aug 02, 2005 16:43

die rechtse is van een 75 :roll:
Correct volgens mij, ik heb onder een 75 of 90 nog geen tanks gespot met zo'n extra aansluitinkje bovenop...
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 02, 2005 16:56

O.k dan. Bedankt. Dan heb ik daar dus ook niks aan. :? Ik heb de tank gerepareerd. Ik hoop dat ie voorlopig dichtblijft.

AlfettaQO
Member
Member

di aug 02, 2005 17:43

@Kas: dan kunnen we elkaar de hand schudden. Ben nu bezig met de dakhemel. Zeer binnenkort volgt de benzinetank. Ik heb er nog een van mijn oude QO liggen met vier gaatjes ter grootte van een speldenkop. Ik heb voor mijzelf het volgende stappenplan gemaakt:

1) Buitenkant ligt opschuren/verwijderen vliegroest.
2) Binnenkant ontroesten met Fertan.
3) Gaatjes dichtmaken met kneedbaar staal. Van de Fertan- sealer voor de binnenkant blijf ik voorlopig maar af. Heb eerder hier reacties gelezen dat deze sealer los kan laten (samenstelling moderne benzine).
4) Buitenkant behandelen met Hammerite nr.1 en/of spuitbus Hammerite.

164 Q4

di aug 02, 2005 17:57

Ik heb er nog een van mijn oude QO liggen met vier gaatjes ter grootte van een speldenkop.
Waarom las je 'm niet gewoon dicht?Da's beter als dat kneed-spul. Dan blijft hij ook dicht.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 02, 2005 18:16

@Kas: dan kunnen we elkaar de hand schudden.
Dan schud ik terug. :D
Dat is nu precies wat ik heb gedaan. Een aantal weken heb ik de tank dichtgeplakt met kneedbaar staal. Maar bij de volgende tankbeurt lekte het weer. :evil: %$#@ :!:
Gisteren de tank er maar weer eens onderuit om hem te lassen. Daar ben ik wel niet zo kapot van, maar als het niet anders is....
Bij nader inzien bleek dat ik een plek over het hoofd heb gezien. Opnieuw heb ik dit dicht gekneedbaar staalt. De hele nacht heeft de tank vol water gestaan en vanmorgen was hij nog dicht. Hij hangt er nu weer onder en ik hoop dat hij nu dus definitief dicht is.

Ik heb mijn hemel vorige week eruitgehaalt en opnieuw vastgemaakt. Ik durfde het niet aan met spuitlijm, omdat ik bang was voor vlekken in het stof. Mijn hemel zit nu vast met vloerbedekking tape. Het hangt nu netjes en ik zit niet meer met mijn hoofd in de hemel. :D
Wel leuk, al die spaghettibedrading over het plafond. 4 plaffoniers, knopjes en 6 schakelaars voor de electrische ruitbediening. :?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 02, 2005 19:33

@Kas: dan kunnen we elkaar de hand schudden.
Dan schud ik terug. :D
Dat is nu precies wat ik heb gedaan. Een aantal weken heb ik de tank dichtgeplakt met kneedbaar staal. Maar bij de volgende tankbeurt lekte het weer. :evil: %$#@ :!:
Gisteren de tank er maar weer eens onderuit om hem te lassen. Daar ben ik wel niet zo kapot van, maar als het niet anders is....
Bij nader inzien bleek dat ik een plek over het hoofd heb gezien. Opnieuw heb ik dit dicht gekneedbaar staalt. De hele nacht heeft de tank vol water gestaan en vanmorgen was hij nog dicht. Hij hangt er nu weer onder en ik hoop dat hij nu dus definitief dicht is.

Ik heb mijn hemel vorige week eruitgehaalt en opnieuw vastgemaakt. Ik durfde het niet aan met spuitlijm, omdat ik bang was voor vlekken in het stof. Mijn hemel zit nu vast met vloerbedekking tape. Het hangt nu netjes en ik zit niet meer met mijn hoofd in de hemel. :D
Wel leuk, al die spaghettibedrading over het plafond. 4 plaffoniers, knopjes en 6 schakelaars voor de electrische ruitbediening. :?
Ff een dompertje mbt je tank: benzine is 'dunner' dan water, echt waar. :shock: Ik had een lekke America tank die vriend theo romeo 'met gevaar voor eigen leven heeft gelast'... :wink:
Water erin gezet en een poos laten staan>droog! Helemaal blij, t ding d'r weer in gefrommeld, benzine erin gekapt>lekken!!!
Nog enkele speldekopjes die niet 100% waren, maar dat zag je dus met water niet....... :cry:

Suc6, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 02, 2005 19:40

Bedankt voor je opbeurende woorden. :evil: :wink: Binnenkort weet ik het zeker. Lekt ie dan nog, dan steek ik hem in de brand.
Een sigaar dan hè. :biggrin:

AlfettaQO
Member
Member

di aug 02, 2005 22:25

Opnieuw heb ik dit dicht gekneedbaar staalt.
Dit moeten we voordragen voor de Van Dale :wink:

Maar als ik de rest zo hoor, dan wacht ik nog even op je bericht of het kneedbaar staal nu wel of niet de lekkage heeft gestopt. Indien niet, dan komt het lasapparaat eraan te pas. Ben zeer benieuwd.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 02, 2005 23:26

Ben zeer benieuwd.
Ik ook. Ik laat het weten. :D

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo aug 03, 2005 11:43

Wellicht heb ik het ooit verkeerd begrepen, maar in automobielkringen (en ook restaurateurs, is het lassen aan een benzinetank gelijk aan zelfmoord.

Reden: de tank kan altijd nog resten damp bevatten die zeer explosief zijn.

Het lijkt me dan ook dat lassen aan een tank niet echt een oplossing is voor lekkage.

Ik kan er helemaal naastzitten, maar toch.

Groet,

Rob

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 03, 2005 13:27

Daarom lassen we ook pas aan een tank nadat we deze volledig hebben gevult met water. :lol:
Dan niet meer boem :mrgreen:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 03, 2005 13:31

Daarom lassen we ook pas aan een tank nadat we deze volledig hebben gevult met water. :lol:
Dan niet meer boem :mrgreen:
Goed doorspoelen en dan vullen met water idd. Ik heb het wel eens gedaan, maar ik heb dan toch altijd een pamper om voor het geval dat. Blijft linke soep. In dit geval ben ik er niet zeker van of lassen wel de juiste oplossing is. Ik ben bang dat er meer gaten tevoorschijn komen door het lassen . Als hij nog lekt dan ga ik van de winter wel op zoek naar een andere tank. Voorlopig nog effe rijden. :D

kroehlur

wo aug 03, 2005 14:16

Kheb een keer een tank laten lassen in de buurt van Grand Canyon. Ons Mercury was op een steen gereden die een flinke scheur in de tank veroorzaakte. Na een achteruit rit van 150 km achter een towtruck (leuk met biertjes en zo) hebben ze de volgende dag de tank gevuld met uitlaatgassen en de boel gelast. Geen probleem.

Wij liepen in de tussentijd een rondje door de stad om er toch een beetje afstand te hebben........

Terug naar “Algemene Technische vragen”