Alfa 2.0 TS 16v motor zuigerspeling / segmenten
Geplaatst: zo aug 15, 2010 13:19
Hallo,
Weet iemand hoeveel de opening mag zijn van de segmenten wanneer gemonteerd in de cylinder bij de 2.0 TS 16v motoren?
We hebben een alfa gtv Cup 2.0 16v TS (2003) waar een zuiger is vastgelopen, of te heet geworden, (oorzaak kennen we nog niet, mogelijk iets electronisch).
We hebben de cilinder kunnen honen, als we meten met een oud segment is de opening 0.7 mm, en bij de andere cylinders 0.5 mm.
Maar ik heb de specificatie nog niet dadelijk ergens gevonden, zodat ik weet of het met een nieuwe zuiger en segmenten zou lukken.
Is dit probleem bekend bij deze motoren? Alles is in orde, motor heeft maar 80000 km, en opeens ging em niet meer goed, zeer veel damp. Cylinder uitlaat alles hing vol olie., dit omdat de zuiger vanboven een beetje gesmolten was en heeft zitten schuren tegen de cylinderwand.
De inlaat kleppen zien verdacht proper uit van deze cylinder, precies of de injector te veel ingespoten heeft en de kleppen zuiver geblazen, uitlaat kleppen zwart met olie.
Iets ervoor gaf de computer ook wel fouten, op de computer zelf, maar de oorzaak niet gevonden..
mvg,
Nick Timmermans
Weet iemand hoeveel de opening mag zijn van de segmenten wanneer gemonteerd in de cylinder bij de 2.0 TS 16v motoren?
We hebben een alfa gtv Cup 2.0 16v TS (2003) waar een zuiger is vastgelopen, of te heet geworden, (oorzaak kennen we nog niet, mogelijk iets electronisch).
We hebben de cilinder kunnen honen, als we meten met een oud segment is de opening 0.7 mm, en bij de andere cylinders 0.5 mm.
Maar ik heb de specificatie nog niet dadelijk ergens gevonden, zodat ik weet of het met een nieuwe zuiger en segmenten zou lukken.
Is dit probleem bekend bij deze motoren? Alles is in orde, motor heeft maar 80000 km, en opeens ging em niet meer goed, zeer veel damp. Cylinder uitlaat alles hing vol olie., dit omdat de zuiger vanboven een beetje gesmolten was en heeft zitten schuren tegen de cylinderwand.
De inlaat kleppen zien verdacht proper uit van deze cylinder, precies of de injector te veel ingespoten heeft en de kleppen zuiver geblazen, uitlaat kleppen zwart met olie.
Iets ervoor gaf de computer ook wel fouten, op de computer zelf, maar de oorzaak niet gevonden..
mvg,
Nick Timmermans