Gebruikersavatar
Bartolo
Member
Member
Berichten: 125
Lid geworden op: do jul 19, 2007 22:03
Locatie: Zevenhuizen ZH

Giulia : toerentalbegrenzer ?

vr jul 30, 2010 11:46

Toen ik vorig jaar mijn Giulia kocht gaf de verkoper aan dat er geen toerentalbegrenzer op zit. Ok, dacht ik toen want die heb ik bij mijn daily drivers ook niet echt nodig.

Daar het SSAR er aan komt en ik een paar rondjes ga rijden op circuit, zal ik op toeren moeten letten dat ik niet de 7.000 in loop. Ik vroeg mij af of een Giulia wel een begrenzer heeft ?
En hoe erg is het als je zo nu en dan in het rood gaat/erover gaat?

Ik hoor het graag
Afbeelding

paul
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:34
Locatie: zaandam

Re: Giulia : toerentalbegrenzer ?

vr jul 30, 2010 22:59

Toen ik vorig jaar mijn Giulia kocht gaf de verkoper aan dat er geen toerentalbegrenzer op zit. Ok, dacht ik toen want die heb ik bij mijn daily drivers ook niet echt nodig.

Daar het SSAR er aan komt en ik een paar rondjes ga rijden op circuit, zal ik op toeren moeten letten dat ik niet de 7.000 in loop. Ik vroeg mij af of een Giulia wel een begrenzer heeft ?
En hoe erg is het als je zo nu en dan in het rood gaat/erover gaat?

Ik hoor het graag

Ik weet niet of je graag wilt horen hoe je je blok in de soep draait. Er zit inderdaad geen toerenbegrenser op een giulia. In hoeverre je tot in het rode toerengebied van je Giulia kunt rijden, hangt af van de geschiedenis van je blok (wat is er aan gedaan?) als je het originele blok nog hebt (zonder een tussentijdse revisie), is het niet aan te raden. Succes.
nu: 1300 gt junior brievenbus '70, giulia ti '67, 159 1.7 ti 2012
alfa's gehad: super 1300 '72, giulia ti '65, alfa 155 2.0ts 16v '95 en andere noemenswaardige mobielen (Lancia Evo I)

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Giulia : toerentalbegrenzer ?

zo aug 01, 2010 16:36

In principe zit er in geen een carburateur auto een toerenbegrenzer. En is in principe ook niet echt wijs. Je kunt er wel een aftermarket toerenbegrenzer inzetten. Maar deze zal er alleen voor zorgen dat je bobine geen vonk meer afgeeft. Brandstof zal dus gewoon geleverd gaan worden.

Wellicht beter is een shiftlight monteren.
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Bartolo
Member
Member
Berichten: 125
Lid geworden op: do jul 19, 2007 22:03
Locatie: Zevenhuizen ZH

RE: Giulia : toerentalbegrenzer ?

zo aug 01, 2010 19:36

Ik let wel op mijn toeren :)

Bedankt voor de reactie/info, weer wat geleerd :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
don515jz
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 04, 2005 19:13

Re: RE: Giulia : toerentalbegrenzer ?

ma aug 02, 2010 00:05

In principe zit er in geen een carburateur auto een toerenbegrenzer. En is in principe ook niet echt wijs. Je kunt er wel een aftermarket toerenbegrenzer inzetten. Maar deze zal er alleen voor zorgen dat je bobine geen vonk meer afgeeft. Brandstof zal dus gewoon geleverd gaan worden.

Wellicht beter is een shiftlight monteren.
Dat moet je niet zeggen, op mijn oude Sud zat een rotor met toerenbegrenzer en die rotor pas ook gewoon in een Nord blok met Bosch ontsteking.
Je had zelfs keuze uit de maximale toeren die je de motor wilde laten draaien.

Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”