BUN0006
Member
Member

Motor serienummer met P?

wo jul 14, 2010 13:01

Ben mijn motor aan het reviseren en heb opgemerkt dat in het serienummer een P staat. Al bij enkele kenners rondgevraagd en die weten niet waar die P voor staat.
Iemand wist me te vertellen dat hij al eens zo'n motor had gereviseerd en plots bleek dat de drijfstangen waren gepolijst (levert meer pk's, betere smering etc en was duidelijk door alfa zelf gedaan). Ook bij mijn motor zijn er vreemde zaken, zoals een ouderwets inlaatspruitstuk, een thermostaat die totaal niet bij de leeftijd van de motor past ...

Hoedanook, ik vraag me af waar die P voor staat.

Kan het zijn dat het staat voor: Particulare: met speciale delen van de performance catalogus van alfa destijds?
Of kan het een testmotor zijn ?

Hoedanook zit hier met een groot vraagteken en zou graag een antwoord vinden, moesten jullie hier meer over weten dan hoor ik het graag!

paul veloce
Full Member
Full Member

RE: Motor serienummer met P?

wo jul 14, 2010 18:53

Misschien kun je erbij vermelden om wat voor motor het gaat en van welk bouwjaar? V6, Nord of een boxertje? P zou ook kunnen staan voor Prova?
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........

BUN0006
Member
Member

Re: RE: Motor serienummer met P?

do jul 15, 2010 13:07

Misschien kun je erbij vermelden om wat voor motor het gaat en van welk bouwjaar? V6, Nord of een boxertje? P zou ook kunnen staan voor Prova?
Nord blok, 1300'tje zit in giulia

Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Motor serienummer met P?

vr jul 16, 2010 21:26

Die P staat voor de toenmalige emissie eisen. Die P geeft aan dat de motor was voorzien van "schonere' carburateurs en had een andere stand van de nokkenassen.

Mvg. Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Terug naar “Algemene Technische vragen”