Als iemand weet of er andere redenen kunnen zijn voor het wiebelen, dan houd ik me aanbevolen.
Andere vraag: hoe verwijder ik eenvoudig dikke oude tectyl? Heeft iemand een tip?
Grazie alvast!
Dat wiebelen zit hem in de achteras, daarin zit een centrale diabolorubber waarmee de as via een t-bar aan het chassis zit. Deze zal wel versleten zijn (veel voorkomend probleem).MIjn spider wiebelt en waggelt, niet alleen kortstondig na een bocht bij het gasgeven, maar ook op een vlakke weg. Hij is extreem gevoelig voor lichte sporen in de weg en eigenlijk rijd je nooit echt rustig. Als er iemand naast me zit - dus met wat gewicht in de schaal - dan lijkt het rijgedrag stabieler. Nu ken ik de verhalen over verroeste dorpels (en ik ga daar zeker naar kijken), maar kan het ook een andere oorzaak hebben? Overigens, de a-stijlen achter de modderplaten zijn in nieuwstaat, zelfs geen vliegroest en circa 10 jaar geleden is de afwatering van het dak naar het midden van de auto verplaatst (onderzijde uiteraard). Dorpel ellende zou door die laatste ingreep mee kunnen vallen...
Als iemand weet of er andere redenen kunnen zijn voor het wiebelen, dan houd ik me aanbevolen.
Andere vraag: hoe verwijder ik eenvoudig dikke oude tectyl? Heeft iemand een tip?
Grazie alvast!