Pagina 1 van 1
spider 2000 veloce '81, welke uitlaat
Geplaatst: wo mei 26, 2010 09:26
door rinco007
Ik heb een usa spider uit '81 waar nu carburateurs op zitten, nog wel de standaard usa uitlaat.
Deze wil ik eigenlijk eens vervangen voor een brulpijp.
Volgens mij gaat dit ook niet zomaar in 1x passen met wat er nu op zit. Heeft iemand een idee wat ik hiervoor allemaal moet vervangen?
(mocht iemand nog een complete uitlaat hebben liggen ter overname, dan ben ik ook uiteraard geinteresseerd)
Aan de hele uitlaatlijn is nu nog niets vervangen......
RE: spider 2000 veloce '81, welke uitlaat
Geplaatst: wo mei 26, 2010 11:36
door De Block
In princiepe hoef je alleen het stuk met de einddemper te vervangen voor een "brul" stuk. (Tenzij je echt doof wil worden). Koppelpunt zit net voor de achteras, tenminste, dat is bij mijn Bert zo. Of is die Amerikaanse pijp van achter helemaal door tot het spruitstuk?
RE: spider 2000 veloce '81, welke uitlaat
Geplaatst: wo mei 26, 2010 11:39
door rinco007
zit er ook op de usa modellen niet een soort katalysator en een ander uitlaatspruitstuk dan een europese?
Re: RE: spider 2000 veloce '81, welke uitlaat
Geplaatst: wo mei 26, 2010 11:44
door DJ
zit er ook op de usa modellen niet een soort katalysator en een ander uitlaatspruitstuk dan een europese?
Klopt maar ik zou weten wat dat voor een brulpijp voor verschil maakt. Dat is alleen laatste stuk.
Zou trouwens eerder die kat onder vandaan trekken dan de einddemper.
Staat die kat op kenteken??
Scheelt ook geluid en vermogen. Beide meer als het goed is.
Alleen kat leeg halen levert je doorgaans een hard schel geluid op en of je dat mooi vind is smaak afhankelijk. Ik vond het niks.
Gr DJ
RE: spider 2000 veloce '81, welke uitlaat
Geplaatst: wo mei 26, 2010 11:45
door rinco007
Is het niet mooier en beter om ook de katalysator er af te halen?
Re: RE: spider 2000 veloce '81, welke uitlaat
Geplaatst: wo mei 26, 2010 13:12
door edwinvanpoeijer
Is het niet mooier en beter om ook de katalysator er af te halen?
Aangezien je nu carbs hebt zou ik die er ook onderuit halen, allleen dacht ik dat het amerikaanse spruitstuk anders was?
Aan de andere kant moet een europees spruitstuk niet zo moeilijk te vinden zijn, dan bouw je toch in 1 keer de hele uitlaat om? Dan weet je zeker dat alles past
Ik heb zelf ook een brulpijp onder de Spider en hou er wel rekening mee dat het een flinke bak geluid is, klinkt fantastisch maar zo heel af en toe vindt ik het wel erg hard.
RE: spider 2000 veloce '81, welke uitlaat
Geplaatst: wo mei 26, 2010 13:14
door rinco007
zat er inderdaad aan te denken om van voor tot achter te vervangen.
Toch hier maar even vragen; heeft iemand nog een complete uitlaatlijn liggen die voor een leuk bedrag (voor beide kanten) weg mag?
RE: spider 2000 veloce '81, welke uitlaat
Geplaatst: ma mei 31, 2010 12:31
door rinco007
Katalysator staat inderdaad niet op het kenteken.
Hele uitlaat gaat vervangen worden. Onderdelen zijn inmiddels gevonden. Nu nog tijd om het eronder te zetten.....
Dank voor alle reacties!
Re: RE: spider 2000 veloce '81, welke uitlaat
Geplaatst: ma mei 31, 2010 13:09
door edwinvanpoeijer
Katalysator staat inderdaad niet op het kenteken.
Hele uitlaat gaat vervangen worden. Onderdelen zijn inmiddels gevonden. Nu nog tijd om het eronder te zetten.....
Dank voor alle reacties!
Kijk mooi

, monteren is niet zo veel werk mits je de auto voldoende hoog kunt neerzetten.
Let bij het monteren er op of de brulpijp niet tegen de carroserie gaat rammelen, dat had ik in het begin.
Je moet dan een beetje spelen met de middendemper, die kun je licht kantelen zodat de brulpijp beter uitkomt.
RE: spider 2000 veloce '81, welke uitlaat
Geplaatst: ma mei 31, 2010 13:12
door rinco007
Kijk....dat zijn tips waar ik wat aan heb.....ik zou er pas aan denken als ik de rest er al onder heb zitten.
Dat hoog genoeg neerzetten is wel een probleem, heb alleen 2 oprij bokken van 30cm....dan pas ik er net onder en werkt voor geen stuiver...
Maar goed.....je moet er wat voor over hebben...