Stelmechanisme achterremklauwen 75
Geplaatst: za mei 22, 2010 23:36
Na het vervangen van de remblokken achter in de 75, lijkt een van de stelmechanismen niet goed meer te werken:
Het is de afstelling van het binnenste remblok (diff zijde) wat met sleutel 7 versteld kan worden. Bij het terugdraaien van de plunjer ging alles nog goed,
maar bij het afstellen bij het nieuwe remblok werkt het ding niet meer ? Hoelang ik ook draai, het blok wordt niet meer tegen de schijf gedrukt...
Alles lijkt verder goed te werken, en de klauw remt ook gewoon, alleen omdat het binnenste blok wat minder strak tegen de schijf zit, lijkt de schijf bij de 1e keer op de rem trappen wat "omgeduwd" te worden.
Ik ga er vanuit dat die afstelling eigenlijk alleen van belang is voor de handrem, en die gebruiken we toch niet; het is een racer zonder APK, maar kan het zijn dat dat stelmechanisme te ver is doorgedraaid en het daarom niet meer doet ?
Heeft het negatief effect op de remkracht, of maakt het niets uit ?
Het is de afstelling van het binnenste remblok (diff zijde) wat met sleutel 7 versteld kan worden. Bij het terugdraaien van de plunjer ging alles nog goed,
maar bij het afstellen bij het nieuwe remblok werkt het ding niet meer ? Hoelang ik ook draai, het blok wordt niet meer tegen de schijf gedrukt...

Alles lijkt verder goed te werken, en de klauw remt ook gewoon, alleen omdat het binnenste blok wat minder strak tegen de schijf zit, lijkt de schijf bij de 1e keer op de rem trappen wat "omgeduwd" te worden.
Ik ga er vanuit dat die afstelling eigenlijk alleen van belang is voor de handrem, en die gebruiken we toch niet; het is een racer zonder APK, maar kan het zijn dat dat stelmechanisme te ver is doorgedraaid en het daarom niet meer doet ?
Heeft het negatief effect op de remkracht, of maakt het niets uit ?