Pagina 1 van 2

Upgrade remmen 75.

Geplaatst: di mei 18, 2010 22:12
door Peterke
Hallo,

Ik wil mijn remmen voor mijn 75 TS een upgrade geven maar weet eigenlijk niet welke remschijven ik moet pakken.
Ik heb bij een garage gevraagd en die zeggen dat het harde van de orginele schijven het beste is. Maar dat kost in totaal 120 euro per schijf.

Ik gebruik mijn 75 vooral voor sportief straatgebruik, vakantie en af en toe een paar keer op het circuit rijden.
Ik heb nu stalen remleidingen en Ferodo DS2500 remblokken.

Wat voor remschijven kan ik het beste laten monteren?

RE: Upgrade remmen 75.

Geplaatst: di mei 18, 2010 22:15
door siegerdehaan89
Sandtler X of Tarox of goeie brembo's?


Kwa blokken gewoon HAWK of Carbon Lorraine pakken, ik blijf het roepen, nadat je dat gehad hebt kom je erachter dat Ferodo écht rotzooi is 8) . Heb ferodo op de bmw's en alfa's gehad en nooit is het bevallen :!:

RE: Upgrade remmen 75.

Geplaatst: di mei 18, 2010 22:38
door Peterke
Ik heb gekeken op de site van HAWK en Carbon Lorraine maar die hebben beide geen remblokken voor achter op een alfa 75.


MVG, Peter

RE: Upgrade remmen 75.

Geplaatst: di mei 18, 2010 22:44
door GT 75V6
Sandtler GT zijn ook goede schijven.

RE: Upgrade remmen 75.

Geplaatst: di mei 18, 2010 22:54
door Peterke
Maar orginele schijven verhitten tot 650 graden (harden) is dat nu wel of niet goed?

Re: RE: Upgrade remmen 75.

Geplaatst: wo mei 19, 2010 08:29
door TurboMarc
Ik heb gekeken op de site van HAWK en Carbon Lorraine maar die hebben beide geen remblokken voor achter op een alfa 75.


MVG, Peter
Wel van een GTV 2.0 (4056) :wink:

RE: Upgrade remmen 75.

Geplaatst: wo mei 19, 2010 22:11
door alfa147man
is het de bedoeling dat je een origineel systeem wil houden, of zou je voor grotere schijven willen gaan?

Zonder al te veel modificaties te maken zijn de standaard Brembo's prima voor op straat.
Ik gebruik ze ook, icm Ferodo DS2500 voor en Ferodo Premier achter.
Misschien dat dit voor circuit-rijden ondermaats is, maar op straat lukt prima.
grt
S

RE: Upgrade remmen 75.

Geplaatst: wo mei 19, 2010 23:09
door Peterke
Ik ben vandaag bij de garage geweest en het worden dus geharden remschijven. Het probleem wat ik heb is namelijk dat ik elk jaar mijn remschijven krom rijd.
Als ze gehard zijn (24 uur op 700 graden verhitten) zou ik dat probleem niet meer hebben.
Ik ben nu opzoek naar Carbon Lorraine remblokken.

RE: Upgrade remmen 75.

Geplaatst: wo mei 19, 2010 23:41
door Het-Licht
Kijk eens op dutch power trading... :wink:

RE: Upgrade remmen 75.

Geplaatst: do mei 20, 2010 12:05
door _Pieter_
National schijven zijn getemperd en gaan dus nooit krom. Hebben zich al ruim bewezen in de Alfa Romeo Challenge.
CL blokken zijn het fijnst.
Zoals met veel dingen: kost wat heb je ook wat.
Succes! Groet, Pieter

RE: Upgrade remmen 75.

Geplaatst: vr mei 28, 2010 11:06
door recaro24v
Ha Peter,

Heb Sandtler GT gegroefde schijven (standaard afmeting) met Carbone Lorraine 4060 RC5+ blokken voor en dat remt super!
Vooral die blokken zijn een enorme verbetering vergeleken met de Ferodo DS2500 die ik eerst had.
Veel meer bite! Ik heb ze bij Gerben Goet gekocht, Remola is de importeur voor Nederland....

gr.
Rinze

Re: RE: Upgrade remmen 75.

Geplaatst: vr mei 28, 2010 13:06
door _Pieter_
Ha Peter,
Heb Sandtler GT gegroefde schijven (standaard afmeting) met Carbone Lorraine 4060 RC5+ blokken voor en dat remt super!
Vooral die blokken zijn een enorme verbetering vergeleken met de Ferodo DS2500 die ik eerst had.
Veel meer bite! Ik heb ze bij Gerben Goet gekocht, Remola is de importeur voor Nederland....
gr.
Rinze
Idd Gerben Goet (GG techniek) die weet wel iets van 75's heb ik mogen vernemen ;-) :D
Daar gaat mijn 75 ook steeds naartoe voor service en upgrades, en hij heeft me precies deze blokken voorgeschreven, gaan er binnenkort onder.

Mocht je een stapje verder willen gaan, de Brembo alu klauw is niet de stevigste voor racegebruik, deze klauw wordt opengedrukt m open als je hard remt, wat je terug ziet in schuin afgesleten remblokken die uit racers komen. Een goedkoop (maar zwaar) alternatief zijn volvo girling tangen, deze passen en zijn 4-pots stalen joekels. Wel moet je dan je HRC vergroten want de pedaalslag neemt flink toe.
De racer van "Het licht" hier op het forum heeft deze gemonteerd, op zijn topic kan je de plaatjes ervan zien.
Groet, Pieter

Re: RE: Upgrade remmen 75.

Geplaatst: vr mei 28, 2010 13:09
door GT 75V6
Ha Peter,

Heb Sandtler GT gegroefde schijven (standaard afmeting) met Carbone Lorraine 4060 RC5+ blokken voor en dat remt super!
Vooral die blokken zijn een enorme verbetering vergeleken met de Ferodo DS2500 die ik eerst had.
Veel meer bite! Ik heb ze bij Gerben Goet gekocht, Remola is de importeur voor Nederland....

gr.
Rinze
Mooi om te lezen dat je nu tevreden bent Rinze, het lag dus niet aan de schijven!

Re: RE: Upgrade remmen 75.

Geplaatst: vr mei 28, 2010 19:19
door recaro24v
Ha Peter,

Heb Sandtler GT gegroefde schijven (standaard afmeting) met Carbone Lorraine 4060 RC5+ blokken voor en dat remt super!
Vooral die blokken zijn een enorme verbetering vergeleken met de Ferodo DS2500 die ik eerst had.
Veel meer bite! Ik heb ze bij Gerben Goet gekocht, Remola is de importeur voor Nederland....

gr.
Rinze
Mooi om te lezen dat je nu tevreden bent Rinze, het lag dus niet aan de schijven!
Nee Gertheo, schijven zijn prima. Wellicht was het de combi schijven/blokken met de zwaardere V6 24v dat het niet goed was...
Ferodo DS 2500 is erg populair hier, maar geef mij maar CL 8) Kost wat, maar dan heb je ook wat...

gr.
Rinze

Re: Upgrade remmen 75.

Geplaatst: ma jul 10, 2017 16:06
door Aubrey H
Afgelopen tijd zitten kijken voor het upgraden van de remmen van mijn 75.
Blijken de Sandtler GT schijven niet meer geleverd te worden.

Iemand nog tips of ervaringen van meer recente producten die nog leverbaar zijn.
Qua remblokken zat ik te denken aan Carbone Lorraine RC5+, die zijn er gelukkig nog wel.

De auto is voornamelijk voor straatgebruik, maar zo nu en dan moet ie 20-30 min circuit ook wel vol kunnen houden.
Een hitteschild voor de hoofdremcilinder moet er nog bij komen.

Alvast bedankt!