Pagina 1 van 1

Distributietiming 2.0 TS 8V

Geplaatst: vr apr 02, 2010 20:18
door cuoresportivo33
Ik ben voor in mijn 105 een TS blok aan het opbouwen. Nu heb ik het onderblok helemaal in elkaar zitten, en wilde ik de distributie op tijd zetten.
Echter, De pin op mijn waterpomp voor de uitlijning van de krukas is kromgebogen. Nu heb ik met behulp van een meetklok cilinder 1 op bdp gezet.

Als ik nu de nokkenassen op de merktekens zet krijg ik de ketting er niet omheen.

Nu ben ik eens gaan nadenken, en volgens mij heeft het grote tandwiel van de onderste (kleine) ketting ook invloed op de timing. Kan dat?
En hoe krijg ik nu het geheel op tijd zonder de voordeksel er weer vanaf te halen (en dus nieuwe pakkingen e.d). Kan het nokkenastandwiel draaien t.o.v de nokkenas wanneer ik deze losdraai, of ligt dit vast met een splitpen?

bedankt.

RE: Distributietiming 2.0 TS 8V

Geplaatst: ma apr 05, 2010 19:08
door Maurizio
Kan het nokkenastandwiel draaien t.o.v de nokkenas wanneer ik deze losdraai
ja

RE: Distributietiming 2.0 TS 8V

Geplaatst: ma apr 05, 2010 22:40
door yana artc37
Je kunt toch de kettingspanner terugduwen en weer even vastzetten voor meer speling op de ketting?
Het nokkenastandwiel kun je verdraaien als je de moer lost. Er zit wel een klein boutje door het tandwiel, die moet er even uit.
Als hij op tijd staat zoek je een passend gaatje voor het boutje.

RE: Distributietiming 2.0 TS 8V

Geplaatst: di apr 06, 2010 09:20
door cuoresportivo33
Gelukt!

Lijkt me wel geen hele nauwkeurige manier van timing stellen overigens. En zonder die meetklok voor BDP was het helemaal niet te doen. Maargoed, alles staat op tijd nu.


Bedankt weer voor de info.