Pagina 1 van 1

16v spruitstuk op 8v (boxer)

Geplaatst: do apr 01, 2010 00:08
door Hans33sw
ciao,

waarom zijn de spruitstukken van een 8v anders dan die van een 16v.
en ook, kun je die van een 16v op een 8v zetten, en, heb je dan (iets?) vermogens winst (of andere klank)?

gewoon omdat ik daar benieuwd naar ben :wink:

RE: 16v spruitstuk op 8v (boxer)

Geplaatst: do apr 01, 2010 00:17
door Graffiaturo
flenzen van een 16v spruitstuk zitten schuin en die van de 8v recht, dus past niet zonder slijptol en lasapparaat

RE: 16v spruitstuk op 8v (boxer)

Geplaatst: do apr 01, 2010 00:26
door Hans33sw
ah, blijft over: waarom zijn ze verschillend?

RE: 16v spruitstuk op 8v (boxer)

Geplaatst: do apr 01, 2010 09:18
door giulia-tom
Andere kop - door andere en meer nokkenassen (oa) - dus ander inlaatkanaal onder andere hoek. 8v heeft 1 nokkenas met in en uitlaatnok - 16v heeft 2 nokkenassen, in en uitlaat per cylinderkop.
dus ander bouwpatroon.
Dit even in een notedop... :wink:

Re: RE: 16v spruitstuk op 8v (boxer)

Geplaatst: do apr 01, 2010 09:31
door alfaqv75
flenzen van een 16v spruitstuk zitten schuin en die van de 8v recht, dus past niet zonder slijptol en lasapparaat
misschien nog wel moeilijker dan flenzen even te draaien is dat een 16V een stuk breder is als een 8V!

daarnaast is de diameter van een 16V uitlaat groter dan een 8V

RE: 16v spruitstuk op 8v (boxer)

Geplaatst: do apr 01, 2010 17:20
door Hans33sw
ok thanks!

ik zat te spelen met deze gedachte omdat er blijkbaar geen csc voor mijn 33 is?

deze:
Afbeelding

is volgens alfastrada voor '83-'89 (maar die koppen zijn dus kwa montage gelijk....?)

RE: 16v spruitstuk op 8v (boxer)

Geplaatst: vr apr 02, 2010 08:53
door alfaqv75
8V is allemaal gelijk, alfastrada heeft een CSC zowel voor de 8V als voor de 16V

(je kan ook nog eens flink gaan zoeken naar een Supersprint spruitstuk, ook mooi spul voor de 8V, daarnaast kijk ook in Duitsland voor zoiets :idea: )

RE: 16v spruitstuk op 8v (boxer)

Geplaatst: vr apr 02, 2010 08:58
door alfaqv75
owja, oeps nog vergeten...

beide 8V maar:
oude type heeft schuifflens (naar tussendemper) (deze staat dus op de foto)
nieuwe type heeft 2 of 3 flens (2 gaats heeft CSC dacht ik niet, maar weet ik niet 100% zeker) naar de kat toe

overigs heb ik jaren geleden een spaghetti voor een 8V verkocht waarbij de diameter echt een klap dikker was (ook dikker dan een CSC), ben helaas contact kwijt met diegene waar hij heen is gegaan, maar dat was echt p**no grafisch mooi spul en niet te vregelijken met een CSC

nog een tip van mij dan als laatst: een spaghetti komt iets lager bij de grond (mijn 33je lag al extreem laag met een grondspeling van 6cm, dus de spaghetti raakte wel eens de grond) (grondspeling wordt 2cm lager tov standaard spruitstuk), schroef op die plek dan een uitlaat klem (okee, weer een halve cm minder speling, maar je schaaft dan niet het spruitstuk maar de uitlaatklem elke keer....) :!: