Pagina 1 van 1
verschil in vering alfasud 901A en 902A
Geplaatst: wo mar 24, 2010 16:44
door alfachirurg
Heb een setje verlagingsveren van intrax op het oog voor mijn sud, deze zijn voor een sud 902A van 1972 tot 1983, mijn sud is een 901A uit 83 wat is het verschil in veren?? of is dat er niet?
Volgens intrax zijn veren van een 901 en 902 niet uitwisselbaar

RE: verschil in vering alfasud 901A en 902A
Geplaatst: wo mar 24, 2010 17:09
door giardinetta
902A is een sud sprint.
Re: RE: verschil in vering alfasud 901A en 902A
Geplaatst: wo mar 24, 2010 17:32
door alfachirurg
902A is een sud sprint.
Oke, veerpoten ed zijn toch hetzelfde als een "gewone'sud 901A dan??
RE: verschil in vering alfasud 901A en 902A
Geplaatst: wo mar 24, 2010 19:07
door giardinetta
Past volgens mij gewoon.
Er staat achter "not giardinetta"omdat die standaard stuggere achterveren heeft.
Wat kosten die trouwens?
RE: verschil in vering alfasud 901A en 902A
Geplaatst: wo mar 24, 2010 19:16
door alfachirurg
Dacht ook dat het gewoon moest passen eigenlijk, weet nog niet wat ze kosten, als ik het hoor weet jij het ook

RE: verschil in vering alfasud 901A en 902A
Geplaatst: do mar 25, 2010 16:51
door bert308
Een Sprint heeft kortere veerpoten aan de voorzijde, dit waarschijnlijk vanwege de lagere motorkap. Ik heb momenteel sprint poten in mijn Sud omdat deze meer veerweg geven een voordeel als de auto verlaagd is. Ook zijn er 2 verschillende onderste veerschotels in omloop die een rijhoogte verschil van 2 cm geven, diepe en ondiepe schotels. Ik heb beide liggen maar helaas weet ik niet meer welk type origineel welke veerschotel heeft. En wat er nu gebeurd met de rijhoogte als je sprint veren onder een Sud monteerd kan ik ook niet voorspellen, ik kan maandag wel de verschillen opmeten tussen Sud poot en Sprint poot, afstand naaf-ondersten veerschotel-top van schokdemper.
Overigens heb ik 2 setjes zelf ingekorte veren, de set die er eerst op zat was te laag toen ik de 16 inch velgen monteerde en toen heb ik een nieuwe set gemaakt door sprint veren 1 winding in te korten maar toen was hij weer te hoog en heb ik de diepere veerschotel gemonteerd ipv de ondiepe. Met de 2 setjes veren en 2 setjes veerschotels die ik heb kan ik 4 rijhoogtes instellen, van extreem laag tot iets lager als origineel.