Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

Raammotor Alfa SZ

do mar 18, 2010 20:55

Ik las hier iets over een raammotor voor een Alfa 33, maar vraag toch even hetzelfde voor een SZ. :-)

1) Kan ik de motor vervangen zonder het hele schuifsysteem te verwijderen? Dat afstellen is rotwerk begreep ik en ik wil geen enkel risico lopen met mijn zijruit, aangezien die nergens meer te koop zijn.

2) Is dit dezelfde motor als in een Alfa 75? Heeft iemand typenummer of een perfecte/nieuwe liggen?

3) Hoe kom ik aan deze boutjes? Daar zit het deurpaneel deels mee vast namelijk en ik mis er eentje :
Afbeelding


Hier wat foto's :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Alle hulp en info is welkom!!
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Raammotor Alfa SZ

do mar 18, 2010 23:42

Boutjes heeft Ed nog.
Maar ze zitten aan de binnenkant, dus waarom dan geen vleugel moeren of borgmoeren.
De rest weet ik niet, maar het lijkt mij sterk dat Alfa voor dit model een andere motor heeft gebruikt dan in de toemalige modellen.

En trouwens ook een elektromotor kun je laten resviseren.
Ik had de kostbare startmotor van mijn klassieke Ducati ook voor een paar tientjes laten reviseren. Volgens mij ergens in Woerden.

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: Raammotor Alfa SZ

vr mar 19, 2010 07:53

Weet je nog waar dat was? Klinkt goed namelijk voor een paar tientjes reviseren.

Alfa heeft voor de SZ wel meer speciale onderdelen gebruikt helaas, maar ik hoop dat je gelijk hebt idd.
De waterpomp is speciaal voor de SZ bijvoorbeeld. Lijkt wel op Alfa 75 waterpomp, maar is toch anders.
Waarom ze dat hebben gedaan weet ik ook niet.
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: Raammotor Alfa SZ

vr mar 19, 2010 08:40

Blijkbaar is het dezelfde als in bepaalde Alfa 164's!!

"p/n 60509543 (SN) and 60509542 (DS)"
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Raammotor Alfa SZ

vr mar 19, 2010 10:12

Weet je nog waar dat was? Klinkt goed namelijk voor een paar tientjes reviseren.

Alfa heeft voor de SZ wel meer speciale onderdelen gebruikt helaas, maar ik hoop dat je gelijk hebt idd.
De waterpomp is speciaal voor de SZ bijvoorbeeld. Lijkt wel op Alfa 75 waterpomp, maar is toch anders.
Waarom ze dat hebben gedaan weet ik ook niet.
Ik werkte toen nog in Woerden en had de startmotor uitgebouwd. Via de goudengids een elektronica zaak opgezocht.
Dit bleek een loods op een bedrijven terrein te zijn. Ik leverde de motor in de middag pauze in en de volgende dag was ie klaar.
Alleen de koolborstels waren versleten. Ik was geloof ik twaalf en een halve euro kwijt.
Met andere woorden, het allemaal niet zo spannend. Ook jij hebt ergens in je achtertuin een prima electronicazaak.

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: Raammotor Alfa SZ

vr mar 19, 2010 10:23

Oke thanks.

1e idee is toch om een nieuwe ergens vandaan te halen. Optie 2 is pas revisie.
Waarschijnlijk is het ook een geklonken geheel en is het niet simpel uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten.
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Terug naar “Algemene Technische vragen”