Dus de tandwielen te verdraaien

Aan de distributiezijde nokkenassen zitten markeertekens als ook op de "lager"kappen.Is het mogelijk en nokkenas te stellen zonder deze te verwijderen.
Dus de tandwielen te verdraaien
@aa: het kan overigens best dat je zuiger het houd maar de klepjes krom raken (heb ik zelf meegemaakt)Best link dat experimenteren. Als de zuiger een klepje aantikt is het over en sluiten.(Dat laatste geldt niet voor de kleppen...)
Als je hem in een opeenvolgend gaatje hebt gestoken. die 1.5 graad dus, kun je het verschil bijna niet merken, dus ik ging ervan uit dat je hem veel meer verdraaid had.Carbs is zo'n beetje alles wel aan gedaan, ik zou nog eens kleinere sproeiers kunnen monteren.
Volgens DE technicus van de club is één gaatje verplaatsen ongeveer 1,5 graad.
Borgboutje zit aan de voorzijde nog in originele gat en aan de as zijde 1 gaatje verschoven. Ik heb natuurlijk wel de motor eerst met de hand rustig rondgedraait om te kijken of dit goed gaat.
Op de nokkenassen staat alleen het cijfer 20......en het zou een KENT set zijn.
Over het onregelmatig lopen: Ik heb racers beter horen lopen als dit en deze nokken zijn niet eens erg hoog (klepbekers zijn niet afgedraait). Backfires etc horen ook niet bij een redelijk snelle nokkenas.
De auto bokt en stoot tot 2.500 daarna gaat het goed.
Iemand nog goede ideeen