75 schakelt niet meer --> isostatisch stelsel
Geplaatst: za feb 13, 2010 15:11
Een 75 blijft je verbazen. Ik rijd al meer dan 10 jaar met die dingen, maar dit heb ik nog niet eerder gezien (ik leen even een foto van AlfettaOwner):

Wat was er aan de hand? De bak wilde de laatste tijd al af en toe uit de vijfde versnelling springen, net na het inleggen. Pook vasthouden tot de koppeling weer geheel was losgelaten loste het probleem op. Daar kun je heel goed mee leven, zeker als het zo &$#$#^^@# koud is en je geen zin hebt om te kijken wat nou de oorzaak is. Afgelopen week was het dan zo ver: tijdens het rijden viel er geen enkle versnelling meer in te schakelen. Dan kom je niet heel ver meer. Omdat het de auto van Marian is ben ik er toch maar met frisse tegenzin onder gaan liggen. Tot mijn grote verbazing bleek de lange M6 bout die met de pijl aangeduide kogelgewrichtje vastzet, losgelopen te zijn
Bizar genoeg zijn zowel bout als kogelgewricht gewoon onder de auto blijven hangen, ook tijdens het afslepen door de ANWB. De wegenwachter had overigens goed in de gaten dat er met de bak zelf niets mis was (ik heb hem even aan de telefoon gehad toen de vraag kwam waar de auto heen gesleept moest worden), maar dat het in het mechanisme zat.
Overigens nog een aardig klusje, om die bout weer vast te zetten onder de auto.
Heeft iemand dit ook ooit gehad of is dit weer eens uniek?

Wat was er aan de hand? De bak wilde de laatste tijd al af en toe uit de vijfde versnelling springen, net na het inleggen. Pook vasthouden tot de koppeling weer geheel was losgelaten loste het probleem op. Daar kun je heel goed mee leven, zeker als het zo &$#$#^^@# koud is en je geen zin hebt om te kijken wat nou de oorzaak is. Afgelopen week was het dan zo ver: tijdens het rijden viel er geen enkle versnelling meer in te schakelen. Dan kom je niet heel ver meer. Omdat het de auto van Marian is ben ik er toch maar met frisse tegenzin onder gaan liggen. Tot mijn grote verbazing bleek de lange M6 bout die met de pijl aangeduide kogelgewrichtje vastzet, losgelopen te zijn

Overigens nog een aardig klusje, om die bout weer vast te zetten onder de auto.

Heeft iemand dit ook ooit gehad of is dit weer eens uniek?