Pagina 1 van 1
Multiriem
Geplaatst: wo jan 27, 2010 15:10
door gtv-racer
Dag,
Bij een collega van mij is de multiriem er af gelopen. Het is een 1.9JTD uit 2002. Als we naar de krukaskant kijken zien we op de krukas alleen maar een gladde pullie. Is dat normaal. Het hoort toch een geribbelde te zijn?
Al vast bedant
RE: Multiriem
Geplaatst: wo jan 27, 2010 16:25
door Ron Gta
Een deel van je poelie is gaan lopen

Gebeurt wel vaker.
RE: Multiriem
Geplaatst: wo jan 27, 2010 17:53
door gtv-racer
Net terug gevonden op de bodemplaat : een stukkie pulie
Er zit denk ik een iets van rubber schok opvanger tussen of hoe je dat dan ook noemt. Door de midden

RE: Multiriem
Geplaatst: wo jan 27, 2010 18:51
door Andretti Molletti
Trillingsdemper...
dit komt de laatste paar jaar te veel voor bij alle merken... jammer maar helaas dus.
RE: Multiriem
Geplaatst: wo jan 27, 2010 23:09
door gtv-racer
Auto had al wel 240dkm gelopen. Weet niet of dat normaal is? Maar toen ik net bij mijn ts keek slingerde de krukas pulie ook al behoorllijk (150dkm). Denk dat ie het ook haast gaat begeven. Heb het hier over +/- 4mm slingeren. Denk dat ie op knappen staat...
RE: Multiriem
Geplaatst: wo jan 27, 2010 23:13
door Andretti Molletti
je TS heeft daar de multiriem over liggen niet de distributie toch?
240k is al erg veel ..sommige gaan bij andere merken al ruim voor de ton ...

RE: Multiriem
Geplaatst: do jan 28, 2010 09:17
door giulia-tom
Misschien is het de 2e al...

RE: Multiriem
Geplaatst: do jan 28, 2010 11:27
door Engine
Bij mijn JTD was de trillingdemper in de multiriempoelie ook stukgegaan. De originele nog en ging bij 320.000km stuk.
Achteraf in de weken ervoor wel gemerkt dat de multiriem steeds wat meer herrie begon te maken (piepjes)
Bij mij bleef de poelie trouwens wel in elkaar zitten alleen klapte de buitenring steeds hard op de binnenring wat ongeveer klonk alsof er iets vreselijk stuk was intern in het blok. En er zijn nog veel meer JTDs hier die afgelopen zomer hetzelfde probleem hadden, ook volgens mij >250.000km.
PS: bij VAG autos slijten ze sneller omdat hun 2massa vliegwiel het erg vaak begeeft. Als die iets minder wordt probeert de krukaspoelie een deel van de die functie op te nemen. Werkt andersom ook.
Re: RE: Multiriem
Geplaatst: do jan 28, 2010 18:22
door ravado
PS: bij VAG autos slijten ze sneller omdat hun 2massa vliegwiel het erg vaak begeeft. Als die iets minder wordt probeert de krukaspoelie een deel van de die functie op te nemen. Werkt andersom ook.
ze nemen elkaars functie niet over, de trillingen worden meer doorgegeven waardoor de andere kant het zwaarder te verduren krijgt en sneller slijt...