Pagina 1 van 1
remprobleem 33 update
Geplaatst: di dec 29, 2009 20:16
door JeffRiesen15de
Hallo,
Sinds een paar dagen geeft mijn 33 een vreemd gevoel als ik op de rem trap. Nl. wanneer ik op de rem trap blijft de pedaal " gewoon" bovenin
hij remt wel ( hoewel ik niet weet of ze alle vier werken) maar je moet meer kracht zetten en je hebt geen "gevoel" tijdens het remmen.
Defecte rembekrachtiger? iemand enig idee?
Het gaat overigens om een type 2 1.7 qv (mocht er verschil in zitten)
bvd Jeff
Sinds vandaag ook probleem met koppeling die heel laag zit zal waarschijnlijk zoals hier geopperd
een probleem met de leiding zijn
wordt vervolgd
RE: remprobleem 33
Geplaatst: di dec 29, 2009 21:03
door Hans33sw
lekke vacuum slang? hoor je sissen (aanzuigen) onder de kap?
wat jij beschrijft heb ik gehad met een volvo 340. toen was de vacuum slang lek
RE: remprobleem 33
Geplaatst: di dec 29, 2009 21:08
door BMP
Vastzittende remcilinders ?, stinken de remmen ook na een ritje ? oude remvloeistof, ook een rotte/dichtzittende remslang kan problemen geven.
Oorzaak is meestal verouderde remvloeistof, ook is het hydrostatisch, het trekt vocht aan, en dan met vorst er bij, vorst / vocht /bevriezen.....
BMP
RE: remprobleem 33
Geplaatst: di dec 29, 2009 22:12
door JeffRiesen15de
Vacuumslang (als het bij mij om 2 slangen gaat tenminste) kan kloppen heb onlangs K&N luchtfilter vervangen door het originele maar heb
maar 1 kunnen aansluiten omdat ik er op de sloop maar 1 met zo'n aansluitstuk vond.
En ja sissen hoor je ook dacht dat er iets met de chocke was of zo
morgen eens gaan zoeken naar zo'n aansluitpunt.
zal overigens ook als het minder koud is de remvloeistof vervangen
RE: remprobleem 33
Geplaatst: do dec 31, 2009 11:44
door Huib
Hebben we het nu niet over twee verschillende dingen? Een vacuumslang zit op de inlaat aangesloten na de gaskleppen. Dit betekent dat er voor je rembekrachtiger een vrij dikke slang vanaf één van de twee inlaatstukjes (aan de achterzijde) naar de rembekrachtiger loopt. Deze slang kan gewoon blijven zitten bij de montage van K&N's maar het zou natuurlijk wel kunnen dat je hem per ongeluk losgetrokken hebt.
De twee slangen die normaal in de bochten naar het luchtfilterhuis aangesloten worden dienen voor de carterventilatie. Via een verdeelblok lopen er ook kleine slangetjes naar de inlaatstukken, dus als je gesis hoort komt dat hier vandaan. Het lijkt me niet dat er hierdoor zoveel vacuum 'weglekt' dat je rembekrachtiger niet meer werkt. Dan zou je motor ook heel beroerd moeten lopen en zou ik heel snel een oplossing zoeken, want dan draait hij ook te arm dus risico op een warmloper.
Ik heb het destijds als volgt opgelost bij montage van mijn K&N's: één van de twee dikke slangen afgedopt met een bout, op die andere een open luchtfilter van een brommer. K&N levert hier ook een klein open filtertje voor maar dat is peperduur, zo'n brommerfilter koop je voor twee knaken en een bounty.
RE: remprobleem 33
Geplaatst: do dec 31, 2009 14:00
door Alessandro
Verstopte remslang? Voel ook even na een rit, of er een wiel (rem) toevallig (veel) warmer is, dan de anderen.... zo ja, is de kans heel groot (zekerheden bestaan niet op een forum) dat die bewuste remslang verstopt is.
Succes!

RE: remprobleem 33
Geplaatst: do dec 31, 2009 19:48
door JeffRiesen15de
Dank allen voor de reacties,
Heb voorzover zichtbaar alle slangen gecontroleerd (al weet ik nog steeds niet welke de vacuumslang is) en deze zaten met uitzondering van één
carter ontluchting vast.
Ook ga ik sowieso de remvloeistof vervangen dan kom ik er meteen achter of één leiding verstopt is.
Als het goed is worden de carbs binnenkort opnieuw ( met standaard luchtfilter ipv K&N)
dan hoop ik het "lek" boven te krijgen.