Pagina 1 van 1

33 1.7 i.e. LMM

Geplaatst: do dec 24, 2009 14:35
door Hans33sw
als je geen LMM hebt dan heb je een....?

in dit geval gaat het om dat zwarte kunststof tussenstuk waar bij andere types een LMM zit. klopt het dat je met een LMM motronic hebt en met dat "andere" jettronic? en alleen de motronic is te chippen en de jettronic kun je "handmatig" ontsteking regelen?





(ik heb maar weinig kaas gegeten van motormanagement dus je kan nooit te weinig uitleggen :) )

RE: 33 1.7 i.e. LMM

Geplaatst: do dec 24, 2009 14:42
door Huib
Klopt helemaal. Bij de jetronic kun je ontsteking afstellen door de verdeler te verdraaien. Verwar dit niet met 'tunen' want om (een beetje) vermogen te winnen wil je ontsteking alleen in bepaalde omstandigheden vervroegen, zeker niet altijd.

De motronic is inderdaad te tunen, van het kleine beetje vermogenswinst dat er gemaakt kan worden komt het meeste door het vervroegen van de ontsteking (afhankelijk van motorbelasting en toerental).

RE: 33 1.7 i.e. LMM

Geplaatst: do dec 24, 2009 15:51
door Hans33sw
volgens de site van squadra:
De 1.7 ie werd geïntroduceerd in 1990, maar dan met het Bosch Jetronic injectiesysteem. Dit is een zogenaamd analoog systeem. Voor de ontsteking werd gebruik gemaakt van een conventionele elektronische ontsteking. Er is echter een chip aanwezig in de Jetronic regeleenheid (deze is gecombineerd met de luchtmassameter) maar deze doet niets met de ontsteking.

dus: jetronic is met LMM
en dan ook motronic met het "ding"?

RE: 33 1.7 i.e. LMM

Geplaatst: do dec 24, 2009 16:35
door alfaqv75
nee, vanaf 93 heeft de 33 geen LMM meer... daarvoor wel! (de 1.7)