Hoi Martijn,
Ik zou bijna zeggen alles..

Bij een 105 zitten de motor, koppeling en bak direct aan elkaar vast en daarna gaat de aandrijfas naar de achteras.

Voorbeeld adhv Berlina maar het zelfde bij een GT(V) Super of Spider.

De versnellingsbak van een 105, links zit de koppeling en daarvoor normaalgesproken de motor (plaatje gelinked via Google afbeeldingen)
Bij een 116 heb je een transaxle constructie, dwz; de motor ligt vooin, direct daarachter begint de aandrijfas (die dus met motor toerental rond draaid) en achteraan direct tegen de achteras aan zit de koppeling met versnellingsbak.

De koppeling, versnellingsbak achteras constructie van een 116, de aandrijfas zit links hiervan de de motor daar weer voor.
((plaatje gelinked via Google afbeeldingen)
Het doel hiervan is een evenwichtigere gewichtsverdeling tussen de voorkant en de achterkant (het gewicht van de bak zit nu immers achter ipv samen met de motor op de vooras).
Behalve dit verschil (en dus de totaal verschillende bevestiging etc.) is er nog een verschil namelijk dat de 105 koppeling door het druklager geduwd wordt en de 116 koppeling getrokken wordt (of net andersom dat weet ik even niet meer).
Kortom totaal verschillend.
Dit geeft ook de reden aan waarom een 116 blok (krukas) aangepast moet worden als deze in een 105 gekieperd wordt: Het ander type vliegwiel moet ertegen aan (het 116 vliegwiel is niet geschikt voor een koppeling die zit daar immers achteraan de auto) en er moet een voldoende groot gat gemaakt worden in het uiteinde van de krukas om het toplager op het uiteinde van de prise as van de versnellingbak (= de as die de verbinding tussen de motor en de bak maakt bij een 105) een plaatsje te geven.
Hoop dat hiermee je vraag beantwoord is.
Thom