Lijkt toch inderdaad een van de motoren te zijn.
Ratel is niet meer constant maar is even hoorbaar bij het verstellen van de luchtstroom.
Deze werkt wel zoals het hoort, wat kun je hier aan doen?
Je kan je hele dashboard uit elkaar gaan halen en het mechaniek of het motortje wat niet wil vervangen. Het is nogal een rotklusje, de meeste 155eigenaren die redelijk kunnen sleutelen vinden het zo'n rotklus dat ze het lekker zo laten. Er zijn uiteraard een aantal perfectionisten, maar reken op een paar uur werk minimaal. De kans dat je iets stuk maakt tijdens het uit elkaar halen, waardoor je nog veel meer moet repareren dan dat er nu stuk is, is ook niet ondenkbaar. Er zitten een boel kwetsbare uitsteeksels, stekkertjes en dergelijke aan die kachel/luchtunit.
Als je het wilt proberen, zoek uit welk motortje het precies is (met een PDF van het werkplaatshandboek) en probeer op een autosloop of je een unit in z'n geheel uitgebouwd krijgt. Mocht je iets slopen, dan weet je waar je voor op moet passen en neem je alleen het motortje en het mechaniek mee, krijg je hem er in z'n geheel uit, dan neem je de hele unit mee. Met dit weer zou ik het lekker zo laten Het is koud, dat sleutelt beroerd en het plastic wordt ook brozer.