Pagina 1 van 1

Is de Thermostaat van een 33 1.5IE en een 1.7IE identiek?

Geplaatst: za nov 28, 2009 16:10
door Jeroen S
Deze blijft (volgens het metertje) in de stad én op de snelweg zo tussen de 65 en de 70 graden.

Is dan de thermostaat kapot? Geeft het metertje gewoon te weinig aan? of blijft een boxer wat kouder?

:lol:

RE: Temperatuur 33

Geplaatst: za nov 28, 2009 16:30
door Ab
die ervaring had ik ook met mijn 33 en die van mijn dochter
thermostaat vervangen en alle 2 de 33 ers komen weer lekker op temperatuur
controleer gelijk je slangen die van mij waren niet veel soeps meer

mvgr Ab

RE: Temperatuur 33

Geplaatst: za nov 28, 2009 21:02
door Jeroen S
Ik weet wel dat het een veelvoorkomend probleem is,
maar is 65/70 graden niet te warm voor een thermostaat die open staat ?
vandaar de vraag.. :idea:

RE: Temperatuur 33

Geplaatst: za nov 28, 2009 23:36
door Sergio
Nee hoor Jeroen, meestal is dat het geval bij een 33. Je ziet het eigenlijk nog het beste aan het tempo waarmee de temperatuur oploopt, waarschijnlijk duurt het bij jou, als je (het liefste op een 80km weg) rijdt, best lang voordat de temperatuur(meter) oploopt, je kan ook redelijk kort nadat je met een rit bent begonnen, eens de koelslang voelen die naar de radiateur loopt. Deze moet moet bij een goed werkende thermostaat in het begin totaal niet warm worden. Wordt deze wel al warm dan staat je thermostaat een beetje open, echt een kwaaltje bij de 33's. Bij een geod werkende thermostaat stijgt de temp. meter best senl en blijft dan hangen in de buurt van de 80 graden.

Vervangen van de thermostaat is een eenvoudig klusje, doen dus, je zal er zeker blij mee zijn.

RE: Temperatuur 33

Geplaatst: ma dec 07, 2009 17:22
door Jeroen S
Is de Thermostaat van een 33 1.5IE en een 1.7IE identiek?

RE: Is de Thermostaat van een 33 1.5IE en een 1.7IE identiek

Geplaatst: ma dec 07, 2009 18:01
door Graffiaturo
ja

RE: Is de Thermostaat van een 33 1.5IE en een 1.7IE identiek

Geplaatst: ma dec 07, 2009 18:19
door BMP
De thermostaat van mijn zoons 146 is ook stuk, blijft hangen net boven de 60 graden pas na een km of 10 rijden.

Als je hem stationair laat draaien dan zou de temperatuur hoger moeten worden door gebrek aan rijwind koeling, en oplopen tot een 90 graden,
dan kickt de ventilator in, dan weet je gelijk dat de meter goed aangeeft.

Een thermostaat kost het meeste ook niet ik meende een 28 euro bij Tuynder.


BMP

:D