Pagina 1 van 2

distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: di nov 17, 2009 20:55
door pe1ryx
cyl 1 op bdp zetten?

zie nergens merktekens...ben bang dat met verwijderen van de riem er kleppen krom gaan...

RE: distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: di nov 17, 2009 21:44
door giulia-tom
Rob gaat gewoon calibers gebruiken... :wink:

RE: distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: di nov 17, 2009 22:12
door pe1ryx
is dat zo? :oops: :wink: heb ik niet voorhanden nu...is dat de enige mogelijkheid?

RE: distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: di nov 17, 2009 22:19
door DB
http://www.lasertools.co.uk/item.aspx?cat=305&item=3553

http://www.lasertools.co.uk/item.aspx?cat=305&item=846

Met dit gereedschap kan je het BDP van de 1e cilinder bepalen, mits het schroefdraad in het bougiegat past. Je hebt er wel een klokmeter bij nodig.


DB.

RE: distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: di nov 17, 2009 22:21
door pe1ryx
ik wil alleen de oude riem verwijderen en daarna koppen eraf en revisie...bij het terug opbouwen gebruik ik uiteraard calibers,maar heb ik die nu al nodig ???waarom?

RE: distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: di nov 17, 2009 22:29
door DB
Door de druk van de klepveren kunnen de nokkenassen misschien een klein beetje verdraaien na het verwijderen van de distributieriem. Als je de nokkenassen blokkeert voordat je de distributieriem verwijdert, gebeurt dat in elk geval niet.

RE: distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: di nov 17, 2009 22:45
door giuliettaevo
lekker boeiend bij het verwijderen van de oude riem... :?

Pas bij het opnieuw plaatsen van de nieuwe riem heb je de calibers nodig. :wink:

RE: distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: di nov 17, 2009 23:07
door bosali
Idd, gewoon riem loshalen, gebeurt niets anders dan dat de nokkenassen verdraaien, maar kleppen gaan heus niet krom.
Natuurlijk niet je krukas rond gaan draaien 8)
Heb dat zelf ook gedaan, na de revisie met de opbouw de nokkenassen er ook pas later op gezet, en kalibers gebruikt.
Kan ook niet anders, want de kopbouten (moeren op tapeinden) zitten achter de nokkenassen.

Wat ge je trouwens doen betreft revisie?

Ik heb er GTA stokken op gezet, en compressie verhoogt naar 10,5 op 1 Hoefde maar 0,5mm van de koppen af.
Q2 diff is trouwens ook een aanrader.

RE: distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: di nov 17, 2009 23:19
door giuliettaevo
Q2 past niet in een transaxle... :wink:

Re: RE: distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: di nov 17, 2009 23:25
door bosali
Q2 past niet in een transaxle... :wink:
Zag net pas dat het een ombouw wordt :oops:
Jammer dat het niet past, maar aan de achterwielen, ook minder hard nodig.
Komt de 24v nou in een gtv of een 75?

RE: distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: di nov 17, 2009 23:44
door giuliettaevo
minder hard nodig aan de achterwielen? [-( Hoe wil je dan lekker driften... :driving:

RE: distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: wo nov 18, 2009 06:40
door pe1ryx
24v komt in een GTV6 uit 1986 op LPG :oops: 8) :lol:

Re: RE: distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: wo nov 18, 2009 08:57
door bosali
24v komt in een GTV6 uit 1986 op LPG :oops: 8) :lol:
Mijn V6 draait ook op LPG, vel vialle injectie.

Maar op benzine 245PK en op LPG 260PK :lol: Zelfs Stephan van squadra stond gek te kijken.
Na mij is er nog een 3,0 156 op de bank geweest, ook met vialle lpg, en die gaf zowel op benzine als lpg 245PK
Beide motoren hebben GTA nokkenassen.
Maar als je op LPG gaat rijden is compressie verhogen van 10 op 1 naar 10,5 op 1 aan te raden. Koppen vlakken kost je niet veel.

RE: distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: wo nov 18, 2009 17:36
door pe1ryx
het is een 3.0 uit een 164...ik heb IMPCO lpg installatie trouwens..

RE: distributieriem af van 3.0 24v

Geplaatst: zo nov 22, 2009 16:42
door Koos
@Bosali
Maar op benzine 245PK en op LPG 260PK Zelfs Stephan van squadra stond gek te kijken.

Misschien ultrasoon reinigen injectoren, wil ook nog wel eens helpen om wat pk's er bij te krijgen.
Heb mijn GTV6 injectoren gereinigd, dat bleek hard nodig.