Pagina 1 van 1

Uitwisselbaarheid GTV6-onderdelen vs. 75 & Alfetta GTV

Geplaatst: vr jul 01, 2005 15:06
door RG
Ciao,

In mijn speurtocht naar de diverse onderdelen voor m'n GTV6 (zie Gezocht) vroeg ik me af wat wel en niet uitwisselbaar is met de onderdelen andere Alfa's :-k

t.o.v. de 75 V6:
- het stuurhuis (uiteraard versie zonder stuurbekrachtiging)
- De Dion-as
- de uitlaatgedeelten na de spruitstukken

t.o.v. de Alfetta GTV:
- het stuurhuis
- De Dion-as
- het raammechanisme

Brand maar los!
Hopelijk kan ik zo mijn zoekgebied wat uitbreiden... :wink:

RE: Uitwisselbaarheid GTV6-onderdelen vs. 75 & Alfetta G

Geplaatst: vr jul 01, 2005 15:19
door Dennis de Rooy
Je kan ook het bekrachtigde stuurhuis van een 75 pakken en monteren zonder de stuurbekrachtiging. Heb je als voordeel ook nog eens een korter stuurhuis :thumbs:

Zoek je de middendemper of de downpipes? Middendemper heb ik voor je evenals een Sebring einddemper. Mag je voor niks op komen halen........

Een deDion as van elke vijfgaats 75 past ook.

Re: RE: Uitwisselbaarheid GTV6-onderdelen vs. 75 & Alfet

Geplaatst: vr jul 01, 2005 17:35
door GTV Boy
Je kan ook het bekrachtigde stuurhuis van een 75 pakken en monteren zonder de stuurbekrachtiging. Heb je als voordeel ook nog eens een korter stuurhuis :thumbs:

Zoek je de middendemper of de downpipes? Middendemper heb ik voor je evenals een Sebring einddemper. Mag je voor niks op komen halen........

Een deDion as van elke vijfgaats 75 past ook.
Nou, dat zal wel lekker licht sturen dan... :?
...zonder pomp..

Re: RE: Uitwisselbaarheid GTV6-onderdelen vs. 75 & Alfet

Geplaatst: vr jul 01, 2005 22:08
door Constantijn
Nou, dat zal wel lekker licht sturen dan... :?
...zonder pomp..
Als ik goed heb opgelet bij de instructie's van Hans Deen, dan is het mogelijk om elke bocht in Nederland met maximaal een halve slag van het stuurwiel door te komen.... dan is zo'n onbekrachtigd kort stuurhuis dus zo gek nog niet! 8)

RE: Uitwisselbaarheid GTV6-onderdelen vs. 75 & Alfetta G

Geplaatst: za jul 02, 2005 00:23
door Mike
Goed idee dennis , weet je ook het verschil in de overbreging of aantal omwentelingen ?

RE: Uitwisselbaarheid GTV6-onderdelen vs. 75 & Alfetta G

Geplaatst: za jul 02, 2005 12:51
door GTV Boy
Heb je al eens gestuurd in een TS zonder stbr. pomp :?:

Krijg je lekkere dikke armen van.. :wink:

Re: RE: Uitwisselbaarheid GTV6-onderdelen vs. 75 & Alfet

Geplaatst: za jul 02, 2005 15:05
door roberto
Heb je al eens gestuurd in een TS zonder stbr. pomp :?:

Krijg je lekkere dikke armen van.. :wink:
Effe het snaartje eraf halen, en rijden maar. :wink:

Zelf heb ik de poulie vervangen en een aantal dagen zonder stuurbekrachtiging rondgereden, is idd zwaar. Zwaarder dan een GTV6. Komt natuurlijk ook door de olie in 't systeem.

RE: Uitwisselbaarheid GTV6-onderdelen vs. 75 & Alfetta G

Geplaatst: za jul 02, 2005 15:08
door GTV Boy
Precies. :wink:

Weerstand heet dat.

RE: Uitwisselbaarheid GTV6-onderdelen vs. 75 & Alfetta G

Geplaatst: za jul 02, 2005 18:06
door pop
volgens mij gaan we weer lekker öff topic

RE: Uitwisselbaarheid GTV6-onderdelen vs. 75 & Alfetta G

Geplaatst: za jul 02, 2005 18:38
door bralfa
Bekrachtigd of onbekrachtigd stuurhuis maakt niks uit in overbrenging of zwaarder sturen. Mits je het bekrachtigde stuurhuis "olieloos" gebruikt.

RE: Uitwisselbaarheid GTV6-onderdelen vs. 75 & Alfetta G

Geplaatst: za jul 02, 2005 21:04
door Graffiaturo
een stuurhuis van een alfetta past niet onder een GTV6 :cry:

RE: Uitwisselbaarheid GTV6-onderdelen vs. 75 & Alfetta G

Geplaatst: za jul 02, 2005 21:24
door bralfa
Vertel Arjan...

Of bedoel je de onbekrachtigde versie?? Hier zitten idd de bevestigingsgaten verder naar binnen dan van een bekrachtigde versie.

RE: Uitwisselbaarheid GTV6-onderdelen vs. 75 & Alfetta G

Geplaatst: za jul 02, 2005 21:29
door Graffiaturo
yep, stuurhuis van een alfetta QO '84, past niet op een GTV6

RE: Uitwisselbaarheid GTV6-onderdelen vs. 75 & Alfetta G

Geplaatst: za jul 02, 2005 21:31
door bralfa
Ach als je toch bezig bent... Die 2 gaatjes zijn snel geboord... 8) Tis meer werk om een stuurhuis te wisselen met de motor op zijn plaats dan die gaten te boren.....


( :roll: Hoe zou die dat toch weten :roll:)