Pagina 1 van 1

verschillen nieuwe hardyschijven alfa 75

Geplaatst: ma sep 07, 2009 20:21
door Richard75
ik heb een prijsopgave bij tuynder en arese gedaan, en het scheelt nogal. :?
bij arese zijn alle 3 de hardy's 40€ per stuk, bij Tuynder:
-voorste, 82,01 euro,op voorraad
-middelste 47,96 euro,op voorraad
-achterste hardyschijf. 101,26 euro,op voorraad

Heeft de medewerker bij Arese nou gewoon een foutje gemaakt?
en mij 3x de middelste willen verkopen of
of is het immitatie ofzo? iemand die van Arese gebruikt?
scheelt zo 120€ op een beetje rubber, ook in kwaliteit??

RE: verschillen nieuwe hardyschijven alfa 75

Geplaatst: ma sep 07, 2009 23:01
door giulia-tom
???

Tuynder hanteert hier de prijzen die ik vaker zie links en rechts...
Dus kopen bij Arese! Maar: zijn die ook nieuw? Of zijn het goede gebruikte?
:-k

RE: verschillen nieuwe hardyschijven alfa 75

Geplaatst: di sep 08, 2009 06:44
door Richard75
ja lijkt me wel.. Zal het nog eens goed duidelijk maken dat ik geen gebruikt spul wil maar gewoon nieuw..
Had vraagtekens bij het prijsverschil, maar ik wacht nog even op antwoord van arese....

RE: verschillen nieuwe hardyschijven alfa 75

Geplaatst: di sep 08, 2009 20:15
door Richard75
Geachte Heer de ..........,
Dank voor Uw reactie.De meeste van de door ons geleverde
onderdelen betrekken wij rechtstreeks van de (originele)
fabrikant/toeleverancier.Wij houden uiteraard de kwaliteit
goed in de peiling.daarvoor hebben wij onze meetapparatuur
en onze kennis van technische zaken.
Onze inkoopprijs van de aandrijrubbers is voor de drie typen
verschillend door het verschil in bewerkingen van de metalen
delen.Wij vinden het echter gemakkelijk voor de kleine
rubbers eenzelfde prijs aan te houden. Voor de grotere
aandrijrubbers -zescylinder , turbo- zijn er grote verschillen
en af en toe ook problemen met de aankoop.
Veel motoren van dit type Alfa hebben ontstekingsdelen
van Bosch, Magneti Marelli kan echter ook voorkomen.
Wij hebben doorgaans alle delen in voorraad.
Vriendelijke groeten,
----- Original Message -----

dit als reactie gekregen,
heb ze maar besteld, ben benieuwd hoe lang ze het volhouden :lol:

RE: verschillen nieuwe hardyschijven alfa 75

Geplaatst: do sep 10, 2009 13:05
door Gtvco
Mijn ervaring met Arese is dat ze enkel en alleen goed spul verkopen.Zelf alleen maar goede ervaringen met Opa Violier.Nog 1 van de weinigen die echt moeite voor je wil doen als je iets moeilijks wilt of moet hebben.En vaak goedkoper dan bij andere onderdelenboeren.Dus ik zou ook voor Arese gaan.

Zo kreeg ik nog een keer een handgeschreven brief van hem omdat hij me niet meer via de telefoon kon bereiken.Hij was wat haastig toen aan de telefoon en kon me zo gauw niet echt helpen.Daar had hij zo'n hekel aan en schreef hij een brief naar me om zijn excuses te maken en me alsnog wel goed te helpen.Dat vind ik nou topservice. :wink:

RE: verschillen nieuwe hardyschijven alfa 75

Geplaatst: vr sep 11, 2009 18:42
door jan1300
Hij is de enige Violier die weet hoe het hoort!

Jammer dat de rest anders in elkaar zit.

gr Jan


p.s. sorry voor de topic vervuiling

Re: RE: verschillen nieuwe hardyschijven alfa 75

Geplaatst: vr sep 11, 2009 21:10
door jaben
Hij is de enige Violier die weet hoe het hoort!

Jammer dat de rest anders in elkaar zit.

gr Jan


p.s. sorry voor de topic vervuiling
Ik weet precies wat je bedoeld. Ik doe graag zaken met Arese, alleen kom ik altijd pas na 11:00.....................als Opa binnen is!

RE: verschillen nieuwe hardyschijven alfa 75

Geplaatst: vr sep 11, 2009 22:24
door recaro24v
De oude Violier is een topper! Doet echt nog moeite voor je. En meestal niet duur!!
Je bent daar ook nooit snel weer weg. Altijd wel een uurtje praten over Alfa's....
:thumbs:

RE: verschillen nieuwe hardyschijven alfa 75

Geplaatst: wo nov 16, 2011 23:08
door Richard75
om hier ff op terug te komen, :lol:
na montage hoorde ik af en toe bij een bepaald toerental een metaal achtig gerammel.
niet erg maar heel af en toe...na een paar maanden werdt dat flink erger en heb duidelijk kunnen horen dat het ter hoogte van de achterste hardy af kwam..
het lijkt ook of ik de as iets op en neer kan bewegen in de hardy zelf (metalen centreer lager ook nieuw erin gezet, wel origineel AR)....

meer mensen last gehad van een ratelende/rammelende cardanas terwij hardy's etc goed zijn?
(heb destijds alles verv, hardyrubbers, centreerlagertjes die daarin zitten, het middelste ophangrubber/steun met daarin een nieuw lager geperst).

nu is het diff van mijn alfetta naar dee kl*ten gelopen maar bestel ze nu maar toch bij Tuynder.. :roll:

RE: verschillen nieuwe hardyschijven alfa 75

Geplaatst: wo nov 16, 2011 23:49
door giuliettaevo
De cardanas heeft ook een deel dat in de krukas valt en waarschijnlijk aan de versnellingsbakkant ook iets dergelijks ( lang geleden dat ik goed gekeken heb naar die kant..) Als dat deeel niet helemaal mooi rond meer is of niet lekker kan bewegen zul je ook last van trillingen krijgen. :wink:

Re: RE: verschillen nieuwe hardyschijven alfa 75

Geplaatst: do nov 17, 2011 00:02
door frankalfa
De cardanas heeft ook een deel dat in de krukas valt en waarschijnlijk aan de versnellingsbakkant ook iets dergelijks ( lang geleden dat ik goed gekeken heb naar die kant..) Als dat deeel niet helemaal mooi rond meer is of niet lekker kan bewegen zul je ook last van trillingen krijgen. :wink:
Klopt, ofwel de uitlijning as>bakflens is niet 100%, de astop van de bak gaat dan vreten in de stalen kern van de donut omdat deze ahw onder een hoek van elkaar staan...En dat maakt een ratelend geluid bij belasten/accelereren.

Grtz,fRank

RE: verschillen nieuwe hardyschijven alfa 75

Geplaatst: do nov 17, 2011 15:31
door Richard75
ja klopt, dat bedoelde ik met "centreerding in de hardyschijf".. :lol:
die heb ik verv, incl met de hardy's zelf...
toplager/centreerlager van het voorste cardandeel was niet meer leverbaar..(7.1626.0/7.1622.0)

Afbeelding
bij mij rammelt het dus tussen hardyschijf bakkant en 7.1629.0

ik hoor het geluid ook alleen van achter komen, als de auto op de brug staat met een bok onder de Dion.
het is er ook alleen belast, dwz in neutrale versnelling met gasgeven hoor ik het niet of nauwelijks..
tijdens het rijden vertekend het geluid zich natuurlijk door de hele auto dankzij de holle cardan...

ik dacht zelf dat ik de uitlijning van motor/bak en cardan toch goed op orde had gezet..
heb toen ook het voorste cardandeel verv. voor een ander exemplaar..misschien toch onbalans die ook de rammel veroorzaakt. :roll:
zal de 75 wel eens op de brug zetten met haviksogen :mrgreen: en evt cardan-as balanceren bij van Lingen??

RE: verschillen nieuwe hardyschijven alfa 75

Geplaatst: do nov 17, 2011 18:33
door MMoerkerken
Ik heb ook een metaal achtige rammen, maar ik heb hem alleen stationair onbelast.

RE: verschillen nieuwe hardyschijven alfa 75

Geplaatst: do nov 17, 2011 21:36
door giuliettaevo
Hoe zijn de lagers in het koppelingshuis zelf?