Wederom heb ik een probleem dat in deze categorie valt. In september vorig jaar had ik er ook een aantal keren last van, sindsdien niet meer. Laatste verkeerslicht voor ik thuis ben, sta ik stil. Licht springt op groen, ik wil wegrijden, nauwelijks reactie van m'n gaspedaal. Hij houdt enorm in...Uiteindelijk pakt íe dan wel weer op. Ik kom thuis, ik parkeer m'n auto, laat hem nog even stationair draaien, motorkap open om even te kijken. Ik merk vervolgens op dat er een pruttelend geluid uit de uitlaat komt, met zwarte plofjes rook...Klinkt alsof ie lek is. Loop naar de motor, geef gas, laat vervolgens los. In plaats van dat de motor weer naar stationair toerental zakt gaat de auto geheel uit zichzelf gas geven.....

Op en neer van stationair toerental naar tussen de 1500 en 2000 toeren...Dit gaat zo een minuutje door totdat het toerental uiteindelijk weer rond de 900 komt...
Zoals eerder al aangegeven in dit topic, gaat het om een 145 1.6 Twin Spark oud type van '98. Ik ga morgen langs Usato waar ze er naar zullen kijken. Ik zal zelf eerst nog even naar het gasklephuis, stappenmotor enzovoort kijken. Lambdasonde is een jaar geleden vervangen. Luchtmassameter niet.
Iemand Ideeën? Bij voorbaat dank.