Pagina 1 van 1

klepstoters?

Geplaatst: di jun 28, 2005 22:18
door tutti orginale
Hallo ,
Ik ben in het bezit van een 33 1.5 QV van 1985.
Na al de nodige ellende te hebben gehad (nog steeds)met niet lekker lopende
motor begint hij nu ook nog behoorlijk te roken. :twisted:
Om dit te verhelpen lijkt mij dat de klepgeleiders vervangen moeten worden.
Is dit een 33 kwaaltje?
let wel deze heeft mech.klepstoters.
PS met niet lekker lopen bedoel ik "hikken'met optrekken

RE: klepstoters?

Geplaatst: di jun 28, 2005 22:41
door Remco S
Persoonlijk heb ik nog zelf nog nooit meegemaakt dat de klepgeleiders van ee 33 vervangen moesten worden door slijtage (misschien andere hier wel)

Staan de caburateurs goed afgesteld en gesynchroniseerd? zijn de acceleratiepompjes goed gangbaar? en staat de onsteking goed?

Dit lijkt mij meer een oorzaak van een niet goed lopende motor.

Wanneer rookt de motor erg, bij gas geven? of rookt de motor pas als je bijvoorbeeld een bergje afrijd zonder gas te geven en dan in ene gas geeft?

RE: klepstoters?

Geplaatst: di jun 28, 2005 22:41
door Graffiaturo
wat voor kleur is de rook?

Re: RE: klepstoters?

Geplaatst: di jun 28, 2005 23:02
door Remco S
wat voor kleur is de rook?
Dat is misschien nog een betere vraag dan die ik stelde, kan misschien gelijk het rotte lopen verklaren :wink:

Re: RE: klepstoters?

Geplaatst: di jun 28, 2005 23:10
door Graffiaturo
wat voor kleur is de rook?
Dat is misschien nog een betere vraag dan die ik stelde, kan misschien gelijk het rotte lopen verklaren :wink:
en dat voor een plaatwerker :oops:

RE: klepstoters?

Geplaatst: di jun 28, 2005 23:15
door tutti orginale
ik heb reeds de onsteking compeet vervangen door een bosch exemplaar,
was eerst marelli,originele 36 delorto carbs schoongemaakt en gecontroleerd,
onsteking + carbs laten stellen.Ga nu 36 mm webers proberen!

als er plots geaccelereerd moet worden en bij optrekken bij een stoplicht verslikt hij zich.

roken is constant ,vooral na lang stationair te lopen

RE: klepstoters?

Geplaatst: di jun 28, 2005 23:17
door Graffiaturo
maar wat voor kleur?

RE: klepstoters?

Geplaatst: wo jun 29, 2005 18:52
door tutti orginale
blauw achtig, trouwens het olieverbruik is niet dramatisch

RE: klepstoters?

Geplaatst: wo jun 29, 2005 19:58
door Maxtor
Lekkende koppakking?

RE: klepstoters?

Geplaatst: wo jun 29, 2005 20:41
door Remco S
blauwe rook is geen koppaking, blauw is olie, witte rook is koppaking (water)

ik zit eerder te denken aan verdroogde klepseals, omdat je ook aangeeft dat die na het stationair lopen veel rookt (veel onderdruk) je kunt denk ik wel een goede seal conditionair proberen(toevoegen aan de olie bv forté

is de carter ventilatie goed schoon? anders kan die de dampen vanuit het carter niet kwijt en perst die het misschien langs de zuigerveren de verbrandingsruimte in?