Pagina 1 van 1

Stationair sproeier lucht gaatje F17

Geplaatst: di aug 11, 2009 17:06
door BMP
Waar staat de F17 voor? doorlaat? en wat is de omrekenfactor naar mm ?

Alvast dank,

Gr BMP. :)

RE: Stationair sproeier lucht gaatje F17

Geplaatst: di aug 11, 2009 21:26
door gtv 105.21
Het nummer achter de F zegt iets over hoe rijk of arm de sproeier is.

en nee jammer genoeg zegt het nummer niks hoe arm of rijk.

Ik neem aan dat F17 een arm stationair sproeier is, F8 en F9 zijn voor algemeen gebruik .


Han



:twisted:

RE: Stationair sproeier lucht gaatje F17

Geplaatst: wo aug 12, 2009 23:21
door BMP
Volgens http://www.tjwakeman.net/TR/WeberDCOEinfo.htm z ijn de hogere F nummers rijker

copy /past :

Here is the complete list of idle jet air bleed holes in order from rich to lean
F6 (richest), F12, F9, F8, F11, F13, F2, F4, F5, F7, F1, F3 (leanest)



Maar het lijkt mij dan dat het luchtgaatje kleiner is, omdat de carburateur op vacuum (venturie)werkt,
met een kleiner luchtgaatje meer brandstof , dus met een groter lucht gaatje heb je minder brandstof, zou je zo denken.

Of zie ik dat verkeerd :? :?

Piet.





:)

RE: Stationair sproeier lucht gaatje F17

Geplaatst: do aug 13, 2009 09:21
door gtv 105.21
Klopt.

Of het gat zit lager in de spoeier of mengbuis, betekent dat er meer onderdruk moet zijn om de lucht door het gat heen te laten stromen.


Han



:twisted:

RE: Stationair sproeier lucht gaatje F17

Geplaatst: do aug 13, 2009 09:31
door BMP
Han,

Ik krijg vandaag nog de 55 F17 binnen (de laatsten bij bccp) , ik heb goede hoop dat het nu goed te krijgen is, de oude 50 sproeiers had ik zelf wat opgeruimd en lucht gaatje ook en dat had dus niet gemoeten, dus veel effect had het niet.

Gr Piet

:)

RE: Stationair sproeier lucht gaatje F17

Geplaatst: do aug 13, 2009 15:57
door BMP
Han,

Heerlijk loopt het torretje nu, zo zie je maar weer gebruikte carburateurs kan je ze het beste lopend bewonderen voor dat je ze koopt.

De vanmorgen binnen gekomen sproeiers 55 F17 zijn dus de goede,.... wat ik er in had ????? er stond 50 op maar meer ook niet er zat maar een lucht gaatje in,
en de nieuwe 2, dan is mijn theorie dus ook weer overboord :oops: ach wat maakt het ook uit ze loopt nu prachtig en pakt goed op 8) 8)

En ook een dikke plus voor BCCP Fuel Systems =D> binnen 24 uur geleverd :lol: :lol:


Groet BMP

RE: Stationair sproeier lucht gaatje F17

Geplaatst: do aug 13, 2009 21:01
door gtv 105.21
gefeliciteerd met het succes.

Wat ik je al gezegt had, vaak is er door te veel mensen aan carbs gewerkt en er niks meer ovor van de org afstelling.

Als je wil controleren of het F nr echt helemaal goed is, draai je de stationair schroef zover in tot de motor 2000 toeren draait, draait de motor mooi rond klopt het helemaal, niest/ ploft die door de carbs is het mengsel arm, ploft die in de uitlaat dan is het te rijk.


Han




:twisted:

RE: Stationair sproeier lucht gaatje F17

Geplaatst: do aug 13, 2009 22:07
door BMP
Dank je Han,

Volgens mij is dat oke op 2000 rpm , maar zal er morgen nog even naar kijken.

Maar volgens mij had geen een motor op die verkeerde sproeiers kunnen draaien, ten eerste zat er maar een lucht gaatje van 1.0 mm in

De goede sproeiers hebben aan elke kant een gaatje van een 1.7 mm, en dat scheelt nog al wat.


Han nogmaals bedankt voor de ondersteuning. :thumbs:

Gr Piet.