Pagina 1 van 1

versnellingsbak 105 giulia

Geplaatst: zo aug 09, 2009 10:58
door pieter van baalen
hallo,

ik ben bezig met de revisie van mijn 1600 versnellingsbak.

nu stuik ik op een aantal dingen waar ik eigenlijk op zoek ben naar wat antwoorden die mij weer verder op weg helpen. :D

syncromeshringen: ik heb 3 versnellingsbakken liggen en mijn plan was de ringen van 4e en 5e versnelling uit 1 bak te halen en deze te plaatsen op 2 en 3 van een andere bak om zo weer een fris schakkelend bakje te krijgen. nu heb ik het deel van de 5e versnelling eruit en de syncromesh los liggen alleen is dat wel een ander systeem als ik ken. heb een deel met tandjes dat op het tandwiel zit waar een soort rem trommel systeem op zit... nu is mijn vraag waar en op welk deel hiervan moet ik op slijtage letten? heb gezocht naar blinkende delen door wrijving maar zie er niks aan... HELP.

dan hebben we nog de sterren van de schakel mof. deze zit met 2 spietjes op de as. kan ik deze gewoon met een poelie trekker er overheen trekken? om zo de rest van de priesas te kunnen demonteren...

schakel mof ringen, deze vertanding erin is duidelijke slijtage te zien door het bol staan van de inwendige vertanding en dus het blinkende materiaal. is het beter deze te vervangen of hoort deze vertanding bol te staan om het schakelen te vergemakkelen?


de bak ziet er voor de rest erg netjes uit aan de binnen kant heb zelf het idee dat deze eigenlijk niet uit elkaar hoefde, maar heb met deze bak niet gereden en komt uit een sloper dus neem nu liever ff wat actie als straks een ergenis als alles nieuw is... 8)