Pagina 1 van 1

koppelingslag bijstellen op kogelpen achter druklagervork

Geplaatst: wo aug 05, 2009 21:36
door AlfettaOwner
Schijnt te kunnen en er is zelfs een maatvoering voor.
Iemand dit al eens gedaan van onder de alfa :?:

RE: koppelingslag bijstellen op kogelpen achter druklagervor

Geplaatst: do aug 06, 2009 07:52
door AlfettaOwner
Niemand :roll:

RE: koppelingslag bijstellen op kogelpen achter druklagervor

Geplaatst: do aug 06, 2009 10:18
door ravado
dat schroefdraad heeft toch niet zoveel vlees? In mijn herinnering zit daar maar een slag of 6 op? als je dat wil gaan stellen ben je wel snel klaar
heb je zo veel speling op je koppelingspedaal dan? zit die speling niet in de 1e aanslag van je pedaal?

RE: koppelingslag bijstellen op kogelpen achter druklagervor

Geplaatst: do aug 06, 2009 12:15
door AlfettaOwner
Probleem is dat na montage van een bijna nieuwe (droge) koppeling toch licht slipt bij hogere toerental.
De pen met bolle kop was reeds bijna een 1/2 cm uitgedraaid (eerder nog nooit gezien)
Standaard zit die gewoon aangedraaid.

Bij de oude koppeling had ik de laatste tijd (sinds chip) ook een licht slippende koppeling.

RE: koppelingslag bijstellen op kogelpen achter druklagervor

Geplaatst: do aug 06, 2009 13:34
door Alessandro
Die pen heeft niks te maken met dit probleem!
Als je koppeling doorslipt, dan is de druk van de drukgroep onvoldoende. Dit kan door:
- veerspanning van de diafragma veren te laag (nieuwe kopen),
- contactvlak drukgroep versleten (nieuwe kopen),
- druktafel te ver ingesleten (afdraaien),
- drukgroep onjuist gemonteerd. (goed kijken of ie helemaal aanlicht en niet blijft hangen op braampjes aan de paspennen of zo :? )

Geen idee, wat voor jou opgaat (neem wel aan, dat je 'm goed gemonteerd hebt) De rand van de druktafel evenals het contactvlak kan je laten afdraaien. De juiste maatvoering staat in de reperaturanleitung. :wink:

RE: koppelingslag bijstellen op kogelpen achter druklagervor

Geplaatst: do aug 06, 2009 21:06
door AlfettaOwner
Als de pen meer naar buiten steekt ga ik er wel van uit de eerder een ontkoppelmoment aanwezig is......de druk van de hulpcilinder blijft.

Iemand de waarde voor de diafragmaveren voor montage?
Het verschil tussen oude en nieuwe is 2 mm.